دقایقی پیش جلسه بررسی رای اعتماد به مهرداد بذرپاش برای وزارتخانه راه و شهرسازی در مجلس آغاز شد.
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید، سیدجواد ساداتینژاد وزیر جهاد کشاورزی، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، بذرپاش را در صحن علنی همراهی میکنند.
سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم در تشریح روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی توضیح داد: براساس آیین نامه رئیس جمهور یک ساعت زمان برای دفاع از برنامههای وزیر پیشنهادی دارد، اما از آنجا که تا این لحظه رئیس جمهور در صحن علنی حاضر نشده است، لاجرم از این بخش عبور میکنیم.
وی ادامه داد: در ادامه سخنگوهای کمیسیونهای عمران و کشاورزی، گزارش کمیسیون متبوع خود را ظرف ۵ دقیقه قرائت میکنند، سپس دو نفر از نمایندگان در مخالفت و دو نفر نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی به مدت ۱۵ دقیقه به بیان نقطه نظرات خود میپردازند. در انتها نیز وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مدت ۳۰ دقیقه به دفاع از برنامهها و صلاحیت خود میپردازد.
عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۶ آذر) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون عمران در خصوص بررسی صلاحیت و برنامههای ارائه شده آقای دکتر مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را به شرح زیر قرائت کرد:
مطابق ماده ۵۵ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و در رابطه با راه و ترابری، مسکن، عمران شهری، عمران روستایی و امور عمرانی شهرداریها و دهیاریها، وزارت راه و شهرسازی به عنوان وزارتخانه مرتبط با کمیسیون عمران وفق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی ارجاع و جلسهای در تاریخ ۱۵/۹/۱۴۰۱ از ساعت ۱۲ تا ۱۴:۳۰ با حضور اکثریت اعضا و وزیر پیشنهادی تشکیل گردید. در این جلسه وزیر پیشنهادی سوابق، دیدگاهها و برنامههای مدون خود را ارائه و اعضای کمیسیون دغدغهها، اولویتها و انتظارات خود را بیان نمودند.
طی نامه شماره ۸۷۷۰۴/۵۲/د مورخ ۱۳/۹/۱۴۰۱ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اصالت مدرک تحصیلی ایشان استعلام و مدرک دکتری ایشان از دانشگاه علامه طباطبایی تایید شد.
مهمترین برنامهها و تعهدات وزیر پیشنهادی در ارتباط با موضوعات تخصصی کمیسیون عبارتند از:
۱) تسریع در اجرای قانون جهش تولید مسکن
۲) تعیین تکلیف طرحهای عمرانی نیمه تمام با واگذاری از طریق مشارکت دادن بخشهای خصوصی و عمومی غیردولتی در طرحهای عمرانی انتفاعی؛
۳) ایجاد فرصت برای عموم مردم در عرصه ساخت و سرمایهگذاری مسکن؛
۴) ارتقای کیفیت و سرعت ساختوساز با استفاده از فناوریهای نوین و ارتقای نظام فنی و اجرایی ساختمان؛
۵) اتخاذ تدابیر حمایتی از مستأجرین
۶) بهرهمندی از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان در تنظیمگری بازار زمین و مسکن
۷) تثبیت بازار مسکن و زمین و جلوگیری از سفتهبازی با اعمال ابزارهای مالیاتی؛
۸) بهبود و توسعه نظام تأمین مالی مسکن و افزایش سهم تسهیلات بانکی و سایر ابزارهای مالی در تأمین مسکن و اجاره؛
۹) بازنگری در وظایف و نحوه مداخلات سازمان نظام مهندسی کشور؛
۱۰) مطلوبیتبخشی به حضور بخش خصوصی در نوسازی بافت فرسوده و ایجاد شهرکها؛
۱۱) توانمندسازی ساکنان بافتهای واقع در داخل محدودههای شهری با مشارکت آنها در چارچوب «سند ملی توانمندسازی وساماندهی سکونتگاههای غیرمجاز»؛
۱۲) هماهنگی میان برنامههای بهسازی و نوسازی شهری و روستایی با برنامههای تأمین مسکن گروههای کمدرآمد؛
۱۳) بهبود طول عمر مفید ساختمان و صرفهجویی در مصرف انرژی؛
۱۴) فراگیر کردن نظام فنی روستایی و توجه به مسئله بیمه مسکن روستایی؛
۱۵) بازنگری در طرح تفضیلی کلان شهرها؛
۱۶) تغییر نگرش به شهرهای جدید از شهرهای جدید نسل اول به شهرهای جدید نسل نوین در راستای سیاستهای آمایش سرزمین؛
۱) افزایش سرعت سیرتجاری در حوزه حملونقل و ارتقای شاخص عملکرد لجستیکی (LPI)؛
۲) استفاده از ظرفیتهای ایران بهعنوان غنیترین کشور غرب آسیا از حیث ظرفیتهای لجستیک و ژئوپلیتیک؛
۳) ایجاد مدیریت واحد و یکپارچگی ترانزیت کالا و مسافر از کشور و هماهنگی بین دستگاههای مداخلهگر؛
۴) اقدام آنی در تکمیل کریدورهای اصلی بینالمللی و بازآفرینی هابهای لجستیک منطقهای و تکمیل مسیرهای مرزی و ترانزیتی کشور با تمرکز بر اتمام پروژههای با پیشرفت فیزیکی بالا بهمنظور بهرهبرداری سریع از سرمایهگذاری راکد در پروژهها؛
۵) اصلاح نظام قیمتگذاری خدمات بر اساس ضوابط مربوطه و با رویکرد رقابتی نمودن تعرفهها در مقایسه با کریدورهای رقیب؛
۶) بهبود بازرگانی و بازاریابی ترانزیت و گسترش مناسبات و مبادلات حملونقلی با سایر کشورها و توسعه همکاریهای صیانتی در معاهدات و عهدنامههای بینالمللی؛
۷) جلب مشارکت بخش خصوصی از طریق مشارکت عمومی-خصوصی (PPP) و جذب سرمایهگذاری خارجی؛
۸) بهبود کیفیت خدمات حملونقل جادهای، ریلی، هوایی و دریایی؛
۹) افزایش ترانزیت بار و مسافر در شیوههای مختلف حملونقل؛
۱۰) افزایش سهم حملونقل عمومی در جابجایی مسافر؛
۱۱) ارتقای ایمنی در کلیه شقوق حملونقل و کاهش تلفات؛
۱۲) تقدم توسعه ریلی در طرحهای جدید و افزایش سهم حملونقل ریلی در حوزه ترانزیت؛
۱۳) ارتقای بهرهگیری از ظرفیتها و بهکارگیری فناوریهای نوین ریلی؛
۱۴) تقویت سامانههای عمومی بالاخص ریلی در کلانشهرها و شهرهای جدید به منظور کاهش مصرف انرژی؛
۱۵) اتصال شبکه ریلی به مراکز انبوه بار؛
۱۶) اهتمام بر تبدیل فرودگاه بینالمللی امامخمینی (ره) به یکی از قطبهای هوانوردی منطقه
۱۷) ارتقاء نظام مدیریت سرمایه انسانی و صلاحیت حرفهای حملونقل هوایی؛
۱۸) افزایش بهرهوری مدیریت اقتصادی فرودگاهها، استفاده حداکثری از ظرفیتهای فرودگاههای کشور و برنامهریزی شرکت فرودگاهها برای اصلاح زیرساختهای فرودگاهی مورد نیاز؛
۱۹) همکاری با خطوط هواپیمایی بینالمللی و تعامل با سایر کشورها و تشویق به استفاده از آسمان کشور با بهرهبرداری از نظام نرخ ترجیحی؛
۲۰) بازنگری نظام نرخگذاری حملونقل هوایی؛
۲۱) تمرکز بر بهرهبرداری از سرمایه بخش خصوصی و منابع صندوق توسعه حملونقل در توسعه صنعت هوایی کشور؛
۲۲) احداث و تکمیل کریدورهای آزادراهی؛
۲۳) اصلاح شبکه جادهای با تأکید بر کریدورها و راههای شریانی؛
۲۴) نوسازی ناوگان حملونقل جادهای؛
۲۵) ایجاد منابع مالی پایدار نگهداری شبکه با عوارض متداول بر جاده و سوخت و وسیله نقلیه؛
۲۶) ارتقا ایمنی و انجام اقدامات پیشگیرانه بهمنظور جلوگیری از وقوع سوانح در بخش حملونقل؛
۲۷) تقویت زیرساختهای حملونقل دریایی؛
۲۸) افزایش سهم کشور از حملونقل دریایی منطقه؛
۲۹) افزایش سهم ناوگان ایرانی در تجارت دریایی؛
۳۰) افزایش اشتغال در بخش دریایی؛
۳۱) افزایش سهم کشور از بازار منطقهای سوخترسانی دریایی (بانکرینگ) و سوخترسانی به شناورها (با همکاری وزارت نفت).
در حدود ۱۹۰ عنوان برنامه در حوزه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری در برنامه پیشنهادی ایشان تدوین شده است که از لحاظ تناسب، واقع گرایی، صراحت، انسجام، جامعیت و آینده نگری مطلوب و از لحاظ شفافیت، سنجش پذیری و زمانبندی متوسط ارزیابی میشود.
برنامههای تدوین شده ایشان از لحاظ انطباق با قانون اساسی، سیاستهای کلی نظام، برنامه ششم توسعه و قوانین تکلیفی وزارتخانه ذیربط کاملا همسو و مرتبط میباشد.
با توجه به سوابق تحصیلی و پیشینه اجرایی ایشان در سمت رئیس دیوان محاسبات، معاون رئیس جمهور و هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و برنامههای پیشنهادی، کمیسیون ایشان را در خصوص قانونمندی و قانونگرایی، انتخاب و بکارگیری مدیران صالح و کارآمد، عدالت، مبارزهطلبی با فساد و افزونطلبی، سبک و شیوه مدیریتی و حکمرانی انقلابی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و مردمگرایی و تعامل با نمایندگان مجلس، فردی توانمند و شایسته ارزیابی نمود.
کمیسیون ایشان را شایسته تصدی وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران تشخیص داد.
کمیسیون انتظار دارد ایشان به صورت ویژه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، توسعه، نگهداری و ایجاد راههای روستایی و توسعه حمل و نقل بین المللی را در اولویت برنامههای اجرایی آن وزارتخانه قرار دهد.
مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالف با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: طبق سند آمایش سازمان برنامه کمبود زمین وجود ندارد و ۱۰ درصد زمین کشور درجه یک و قابل سکونت است که ۴۲۰ متر زمین به ۷۵۰ میلیون نفر ظرفیت بارگذاری سکونت در کشور وجود دارد، اما امروز کلان شهرهایی ایجاد کردیم که مردم جای سکونت ندارند.
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات عسگری گفت: جلسه رای اعتماد به وزیر است، جلسه سوال از وزیر نیست.
وی در ادامه اظهار کرد: باید تفویض اختیارات صورت بگیرد تا پروژههای بزرگ اجرایی شد، باید مدیران جهادی در راس وزارتخانه قرار بگیرند. روند دولت گذشته را ادامه بدهید موفق نمیشوید باید ساخت مسکن را مردمی سازی کنید.
عسگری بیان کرد: از ۸۰۰۰ هزار هکتار زمینی که شناسایی شده فقط ۳۰۰۰ هکتار زمین از دستگاهها به وزارت راه واگذار شده است، احیای این اراضی و خارج نمودن آن از دست دستگاههای اجرایی بر عهده شورای عالی مسکن است که ریاست آن را رییس جمهور برعهده دارد.
مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار کرد: آقای رئیس جمهور شجاع است، زیرا وقتی مشاهده میکند وزیری کوتاهی میکند، خودش پیشقدم میشود. وقتی میخواهیم به فردی رأی بدهیم باید شاخصه تخصص، تجربه و برنامه را مورد بررسی قرار دهیم؛ در حوزه تخصص با توجه به اینکه یک میلیون مهندس و فعال در حوزه شهرسازی، حمل و نقل و کریدورهای بین المللی فعالیت میکنند، آیا یک نفر نبود که به مجلس معرفی کنید؟
وی افزود: عنوان میشود در عرصه مدیریتی موفق هستند، اما همانطور که آقای فرموده اند در جایی که موفق بوده اید همانجا بمانید و به مردم خدمت کنید.
یوسفی گفت: با توجه به اینکه عضو کمیسیون عمران هستم، باید اذعان کرد برنامهای از سوی وزیر پیشنهادی در حوزه ساخت یک میلیون مسکن ندیدم و نشنیدم که قابل پایش باشد؛ در حوزه حمل و نقل ۲۳۹ هزار کیلومتر راه اصلی وجود دارد که اعتبار امسال آن ۲۰ هزار میلیارد تومان و در سال آینده ۲۱ هزار میلیارد تومان است در حالی که نیاز ما در این حوزه یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که هیچ برنامهای در این حوزه وجود ندارد و فقط عنوان میشود که باید تامین مالی صورت بگیرد، اما از کجا؟!
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: قطعاً ایشان از آقای قاسمی مدیرتر نیست، اما قاسمی هم نتوانست و دولت هم همراهی نکرد؛ هر چند رئیس جمهور ایستاد و شورای عالی مرتبط با این حوزه را تشکیل داد، اما سیستم پولی و مالی کشور اعتقاد دارد پرداخت تسهیلات و منابع مالی برای حوزه مسکن، تورم زا است.
وی بیان کرد: وزیر پیشنهادی چه برنامهای برای راههای روستایی، ساخت مسکن، کریدورهای بین المللی و... دارد؟
حسین حاتمی نماینده مردم خداآفرین، کلیبر و هوراند در مجلس به عنوان موافق مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بذرپاش دکترای مدیریت تکنولوژی داشته و رشته تحصیلی او یک میان رشته در حوزه مدیریت است، بررسی سوابق بذرپاش در حوزههای مختلفی همچون دیوان محاسبات، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، معاونت ریاست جمهوری و موارد دیگر نشان دهنده کارنامه درخشان اوست.
وی ادامه داد: برنامههای بذرپاش در وزارت راه و شهرسازی نشان میدهد که او به دنبال احصاء مشکلات و رفع ناترازی در حوزه مسکن و جذب مشارکت مردم در بازآفرینی شهری و توسعه خطوط ریلی است. همچنین اتمام پروژههای نیمه تمام در راه و مسکن و ارتقاء خدمات هوایی و کشتیرانی را هم دنبال میکنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به یک مدیر توانمند نیاز دارد که بذرپاش چنین ویژگیهایی را دارد، اضافه کرد: تعامل با سایر قوا و آشنایی با ظرفیتهای مدیریتی از ویژگیهای بذرپاش است.
حاتمی گفت: بذرپاش در دو سال و نیم گذشته در برابر همه هجمههای ناجوانمردانه در داخل و بیرون مجلس شورای اسلامی سکوت مومنانه کرد پس سیاست یک بام و دو هوا در مجلس به عنوان محل خردورزی و حکمتاندیشی درست نیست. ما اگر ساخت یک میلیون مسکن را از دولت میخواستیم امروز هم همین موضوع را از آقای بذرپاش پیگیری میکنیم.
وی در پایان اظهار کرد: بذرپاش با روحیه بسیجی، انقلابی و تجربه و توان مدیریتی میتواند پیشانی موفق کارنامه دولت سیزدهم و سرسلسله مدیران گام دوم انقلاب اسلامی باشد، پس نمایندگان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب به او رای دهند.
کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: اینکه رئیس جمهور بعد از گذشت این مدت از عمر دولت با پایش و توجه به وعدههایی که به مردم دادهاند، اقدام به ترمیم کابینه با استفاده از نیروهای جوان، با انگیزه و خلاق کرده است، جای تشکر دارد و زمینه همکاری بیشتر مجلس شورای اسلامی را آماده میکند.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وزارتخانه یک وزارتخانه بزرگ، کلیدی و مرتبط با نیاز اساسی مردم است و اگر به دنبال عدالت و نزدیک کردن مردم به یکدیگر هستید، این وزارتخانه به جهت فعالیت در حوزههای مختلف از جمله کلیدیترین وزارتخانهها محسوب میشود.
وی افزود: موضوعات اجارهبها و مسکن امروز به شدت مردم را دچار معضلات فراوان کرده است از جمله راهبردهای وزارت راه و شهرسازی، بهبود راههای کشور که امروز تصادفات و خسارات فراوان را شاهد هستیم از جمله مأموریتهای این وزارتخانه است. امروز کارهای زمینمانده فراوانی در بحث مسکن وجود دارد و شاهد هستیم که مسکن از تورم و افزایش قیمتها تأثیرپذیر است.
سرمدی ادامه داد: با رکود ۸ سالهای در حوزه مسکن مواجه بودیم و مسئولین وقت افتخار میکردند که در آن دوران آجر روی آجر نگذاشتند و مسکن مهر را مزخرف قلمداد میکردند، این تفکرات موانعی است که در مسیر حوزه مسکن وجود دارد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه امروز ۵۰ میلیون کمبود داریم، عنوان کرد: مسکن ملی و راهبردهایی که در این حوزه به کار گرفته شده است زمینگیر شده و ساخت و سازهای دولتی ناموفق و بخش خصوصی نیز به این حوزه به صورت فعال ورود نکرده است.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس تصریح کرد: تأکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بهرهگیری از جوانان خلاق، برنامهمحور و در عین حال وابسته بودن به خانوادههای ایثارگران، جانبازان و شهدا است، از جمله ویژگیهای آقای بذرپاش این است که در ایام کودکی با شهادت پدر بزرگوارشان تعهد خود را به نظام به ثبوت رساندند و طی سالهای گذشته ثابت قدم ایستادند.
وی افزود: تخصص وزیر پیشنهادی و سوابق وی در پستهای واگذار شده ثابت کرده که کارآمدی و توان بالایی دارد. بذرپاش هم مجلس شورای اسلامی را به خوبی میشناسد و به لحاظ تجربه حضور در هیأت رئیسه از جایگاه نمایندگان اطلاع دارد.
سرمدی ادامه داد: سوابق موفق وزیر پیشنهادی در پستهای مختلف از جمله دیوان محاسبات به تحکیم جایگاه نظارت مجلس کمک کرده است و برای اولین بار شاهد ارائه تفریغ بودجههای به موقع و ارائه ابزار مناسب برای نظارت نمایندگان بودیم که مورد تقدیر و تجلیل مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: فرصت خوبی است تا بتوانیم از توان جوانی، برنامهمحوری و روحیه انقلابی و وابستگی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به جامعه ارزشی استفاده کنیم. با رأی بالای نمایندگان انگیزه وی افزایش پیدا میکند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بذرپاش روابط خوبی با مراکز تصمیمگیری، علمی و افراد توانمند دارد و از لابیگری بسیار بالایی برخوردار است، میتواند با هم افزایی و جلب همکاری ادارات و وزارتخانهها مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهد.
سرمدی ادامه داد: این وزارتخانه یک وزارتخانه تخصصی محسوب میشود، عدم تزریق نیروهای غیرمتخصص از جمله مواردی است که نباید صورت گیرد و نباید بعد از اخذ رأی اعتماد شاهد باشیم نیروهای غیرتخصصی در این وزارتخانه مشغول به کار شدهاند تا در تحقق وعده ساخت ۴ میلیون مسکن دچار مشکل نشوید.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: در بدنه وزارت راه و شهرسازی نیروهای متخصص و توانمند فراوانی وجود دارد که انتظار داریم پس از شروع به کار از تجربه و توان این افراد برای رفع گرفتاری مردم استفاده کنید.
مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: گزارشهای ۴ ماهه و ۶ ماهه دیوان پر از اشکال و ایراد است که با حضور وزیر نیرو در کمیسیون انرژی بررسی شد. اگر بذرپاش موفق بوده در دیوان بماند و موفقتر بشود.
وی ادامه داد: از رئیس سازمان بازرسی سوال کنید که وقتی تعجیل در انتخاب بذرپاش را دیدند با یکی از بزرگان مجلس تماس گرفتند و از این انتخاب انتقاد کردند.
نماینده مردم تهران تاکید کرد: مملکت قحط الرجال نیست بذرپاش نه سابقه راه دارد و نه شهرسازی.
توانگر ادامه داد: رستم قاسمی که انشاءالله خداوند به وی سلامتی بدهد مدیری توانمند بود، ولی به دلیل اینکه تخصص و تجربه در حوزه مسکن نداشت عملا اقدامی در این حوزه انجام نگرفت.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: آیا تجربه رستم قاسمی که زمانی وزیر وزارتخانه مهم نفت بود و وزیر راه شد کافی نیست که مجدداً بیتالمال را هدر ندهیم و عنصری کارآمد، متخصص و با تجربه برای این وزارتخانه بگماریم که متاسفانه آقای بذرپاش فاقد هر سه این موارد در حوزه راه و مسکن هستند.
توانگر بیان کرد: حتی در حوزه نظری او بعد از جلسات متعدد در کمیسیونهای مجلس هنوز نمیدانند که چگونه میخواهند تامین مالی ۴ میلیون مسکن را انجام دهند و حتی نه در کمیسیونها و در جلسه شب گذشته فراکسیون، حاضر نیستند این جمله شفاف و روشن را بگویند که آیا در پایان چهار سال دولت آقای رئیسی، میتوانند ۴ میلیون مسکن و حتی نصف آن را به مردم تحویل دهد یا نه.
وی خطاب به همکاران گفت: این کشور حداقل یک میلیون مهندسی دارد که در حوزه عمران، راه و شهرسازی تحصیل کرده و یا در حوزه ساخت و ساز بوده و هستند. سوال جدی این یک میلیون نفر این است که چرا دولت در دولت محترم دیده نشدهاند؟ آیا یک نفر از میان خیل عظیم این افراد فردی صاحب تخصص و تجربه نبود که انتخاب کنیم و حال با معرفی آقای بذرپاش اینگونه به علم، دانش و تجربه و البته امید پشت پا بزنیم؟
نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: همین امروز آقای بذرپاش با این افراد به گفتگو بپردازند آیا اصطلاحات حداقلی این حوزه را متوجه میشوند تا بتوانند بر آنها مدیریت کنند و پاسخگوی مطالبات بزرگ مردم در راه و مسکن باشند.
توانگر خطاب به آقای رئیسی گفت: ما در جریان نیروهای انقلاب با عدهای قلیلی که در خیابان اغتشاش و آشوب میکنند مرزبندی داریم و با تمام وجود برای امنیت، رفاه و آرامش مردم در مقابل این جماعت داعشیصفت میایستیم، اما معترضین برای ما مهم و محترم هستند.
وی یادآور شد: بر اساس نظرسنجی نهادهای دولت شما درصد بالایی از مردم به این روش حکمرانی در دولت اعتراض دارند و معترض هستند آیا میخواهیم به سوال معترضین چه بگوییم؟ برای هر پستی بگوییم همان آقایی که همیشه برای شهرداری تهران مطرح است؟ همان آقایی که همیشه برای وزارت رفاه، وزارت صمت و اکنون راه و احتمالا برای سازمان برنامه مطرح بوده و هست؟ فکر میکنید بازتاب این انتخاب در جامعه و این بخش از مردم معترض پالسی برای اصلاح و حکمرانی در دولت و مجلس است؟
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آقای نیکزاد که تقریباً گزینه اجماعی نمایندگان بود به هر دلیلی این مسئولیت را نپذیرفت یکی از دلایل اصلی وی آن بود که گفته بود شبکه بانکی جهت ارائه تسهیلات بانکی به بخش مسکن همکاری نمیکند. حال سوال این است که آقای بذرپاش که تجربه و تخصص آقای دکتر نیکزاد را ندارد چگونه میخواهد این تسهیلات را درست کند دکتر نیکزادی که تجربه موفق ساخت مسکن در دولت دهم را دارد وقتی سنگ اندازی شبکه بانکی را دید نپذیرفت آقای بذرپاش در خود چه دیدهاند که این پست را پذیرفتهاند؟
توانگر افزود: این روزها چقدر از رهبری هزینه کردهاند تا ما به آقای بذرپاش رای بدهیم هر چه ما گفتیم از توان و سابقه و تخصص آقای بذرپاش در حوزه راه مسکن و شهرسازی بگویید، ولی دوستانشان از رهبری هزینه کردند.
طرف مدرکش جعلیه ولی با ریا کاری در این نظام پست میگیره
اخه چقدر شما مردمی هستید