رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: راه‌اندازی سامانه‌های به روز راهکاری مناسب برای فرهنگ سازی مالیات ستانی در استان است.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در نشست با مدیرکل اداره امور مالیاتی استان اردبیل گفت: باید راه‌های فرار مالیاتی با هماهنگی تمامی سازمان و ارگان‌های ذیربط و اتاق اصناف شناسایی و احصا شده و جلوی آن گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل یکی از راه‌های اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور را درآمدهای قانونی مالیاتی از تمام واجدین شرایط اخذ مالیات دانست و می گوید: اجرای کامل و دقیق آن عین عدالت بوده و دستگاه قضایی کشور و به تبع آن دادگستری استان در راستای کمک به تحقق اهداف عادلانه محور این نهاد حاکمیتی از هیچ مساعدت قضایی دریغ نخواهد کرد.

او بر لزوم ترویج فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه تاکید کرد و گفت: در کنار این موضوع، تبعیض مالیاتی هم در جامعه باید رفع شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل نیز گفت: در راستای شفاف‌سازی امور و با هدف کاهش مراجعات و بهبود روند امور اداری و اجرایی و همچنین پذیرش اظهارنامه‌های الکترونیکی تلاش بر این است که بخش‌های مختلف اقدامات اجرایی و مراجعه مودیان به صورت غیرحضوری و در فضای الکترونیکی انجام شود.

داریوش سرخانی‌مقدم  می گوید: مودیان مالیاتی باید در یک فرآیند مناسب پرداختی‌های خود را انجام داده و جلوی نگاه طبقاتی و یا مفاسد مالیاتی نیز گرفته شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.