یازدهمین ایثار ماندگار استان در سال جاری با اهدای یک عضو شهروند زنجانی دچار مرگ مغزی به ثبت رسید.

اماموردی مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: یازدهمین ایثار ماندگار استان در سال جاری با اهدای یک عضو از شهروند زنجانی دچار مرگ مغزی به ثبت رسید.

اماموردی افزود: یک شهروند زنجانی به دلیل خونریزی مغزی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال یافته بود که به رغم تلاش و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان، دچار مرگ مغزی شد.

وی گفت : متاسفانه به دلیل وخامت وضعیت بیمار، تلاش پزشکان و نیرو‌های تلاشگر بیمارستان برای نجات جان وی موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، کار‌های لازم برای کسب رضایت از خانواده او صورت گرفت.

این مسؤول ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده، پس از تایید مرگ مغزی توسط تیم معالج، بیمار برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت فقط کبد او اهدا شد و یک هموطن از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲، شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.