استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سیاست گذاری‌های ما باید بر اساس پژوهش باشد و بکارگیری نیروی انسانی پژوهش محور در دستور کار قرار بگیرد.

آیین اختتامیه هفته پژوهش و فنآوری چهارمحال و بختیاری با حضور غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری، یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد و جمعی از مسئولین استانی در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

غلامعلی حیدری ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت هفته پژوهش گفت: پژوهش هدفمند می‌تواند بن بست‌ها را بشکند و به مسائل حقیقی جامعه بپردازد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: هفته پژوهش فرصتی است که بتوانیم همراه با مطالعه، ضمن ارزیابی شاخص‌های پژوهشی و شناخت نقاط ضعف و قوت به ارتقاء شاخص‌های پژوهشی بپردازیم و با تقویت نقاط قوت به این پژوهش‌ها عمومیت بخشیم.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: مسئولان باید پژوهش را اصل بدانند و در اولویت قراردهند چراکه پیشرفت در سایه پژوهش، می‌تواند بر جامعه تاثیر گذار باشد و مشکلات و مسائل جامعه را حل نماید.

حیدری بر ترویج پژوهشگری در حوزه‌های مختلف، خصوصا در حوزه‌هایی که ضعف وجود دارد، تاکید کرد و گفت: سیاست گذاری‌های ما باید بر اساس پژوهش باشد و در این راستا باید بکارگیری نیروی انسانی پژوهش محور در دستور کار قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: باید از مرز‌های دانش به ویژه در حوزه علوم انسانی عبور کنیم و در این زمینه نیازمند پژوهشگران متعهد هستیم.

حیدری با اشاره به اینکه پژوهش‌ها باید در خدمت جامعه و در راستای حل مسائل و مشکلات جامعه باشد و با حوزه‌های مختلف پیوند داشته باشد، تحقق این موضوع را، داشتن روحیه جهادی پژوهشگر عنوان کرد.

یاسر پیرعلی در این آیین گفت: فعال شدن مدرسه کارآفرینی، برپایی نمایشگاه کار، برگزاری کارگاه‌های متنوع و میزبانی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری و فن بازار، فعال شدن مرکز آپای دانشگاه از مهمترین اقدامات هفته پژوهش در دانشگاه شهرکرد بود.

رئیس دانشگاه شهرکرد افزود: گسترش همکاری با پارک علم و فنآوری با هدف تامین امنیت شغلی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از اهم فعالیت‌ها است و هرچقدر ارتباط دانشجویان با صنعت و جامعه بیشتر باشد امکان ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانشجویان نیز بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به رسالت مرکز رشد واحد‌های فنآور گفت: این مرکز باعث شکل گیری بنیاد نخبگان و پس از آن زمینه‌ای برای بستر سازی پارک علم و فنآوری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار