پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی استان ۱۳ میلیارد ریال حمایت مالی کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در نشست مدیران پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی آموزش و پرورش استان گفت: این نهاد تاکنون از پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی استان ۱۳ میلیارد ریال حمایت مالی کرده است.

او افزود: یکی از سیاست‌های پارک علم و فناوری نهادینه کردن فرهنگ ایده پردازی در میان دانش‌آموزان است که با تلاش پارک علم و فناوری و همکاری آموزش و پرورش حرکت خوبی در این راستا صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


پیرعلی اضافه کرد: تاکنون یک میلیارد ریال حمایت مستقیم از ۲۹ طرح دانش‌آموزی از ۶ پژوهش‌سرای استان صورت گرفته است.

او ادامه داد: یکی دیگر از حمایت‌های صورت گرفته تجهیز پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی استان به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال است که این اعتبار با پیگیری پارک علم و فناوری از طریق معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری تخصیص یافت و تجهیزات خریداری شده در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شد.

پیرعلی با اشاره به نقش پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی در تربیت دانش‌آموزان پژوهشگر گفت: یکی از ارکان اصلی انقلاب پنچم صنعتی توسعه و پرورش نیروی انسانی است که پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی باید پایه و کانون اصلی حوزه آموزش و پژوهش و اعتلای فرهنگ کسب و کار در میان دانش‌آموزان باشند.

او، تدوین آموزش‌های کوتاه مدت، تغییرات در کتب درسی و آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم کسب و کار را از رویکرد‌های جدید آموزش و پرورش عنوان و اظهار امیدواری کرد: با توسعه نیروی انسانی، حمایت و ایجاد انگیزه و خود باوری در میان دانش آموزان شاهد پیشرفت کشور در حوزه فناوری و کسب و کار باشیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار