حجت الاسلام متقی فر با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در کشور و استان یزد گفت: آمار طلاق در ۱۹۹ شهر ایران از میانگین کشوری بالاتر است.

حجت الاسلام مهدی متقی فر، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد با بیان اینکه آمار طلاق در ۱۹۹ شهر ایران از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: از این تعداد فقط ۱۰ شهرستان، مرکز استان است و بقیه آن‌ها شهر‌های کوچک هستند.

او ادامه داد: برنامه ریزی برای شهر‌های کوچک، کم‌هزینه و موثر است، اما معمولا امکانات در مرکز استان تجمیع می‌شود و در شهر‌های کوچک هزینه نمی‌گردد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: عوامل مهم در طلاق‌ها نداشتن مهارت‌های زندگی و عدم دقت در انتخاب همسر است و در صورت آموزش، بسیاری از این مشکلات حل می‌شود ضمن آنکه مرحله مشاوره بعد از طلاق به درد نمی‌خورد و نتیجه‌ای نمی‌گیریم.

او با انتقاد از وضعیت پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری در کشور ادامه داد: گرفتن ۲ ضامن برای وام ازدواج، غیرقانونی است و اعتبارسنجی در بانک‌ها سلیقه‌ای انجام می‌شود.

حجت الاسلام متقی فر اظهار داشت: طرحی برای مشمولان غایب در مجلس مصوب شد تا افرادی که غیبت دارند و یا به بانک بدهی دارند بتوانند از تسهیلات فرزندآوری و ازدواج استفاده کنند ضمن آنکه سقف سن وام ازدواج هم برداشته شد.

او تصریح کرد: به دلیل اینکه متولی آموزش پیش از ازدواج در کشور، وزارت ورزش و جوانان است، اگر در استان یزد به عنوان پایلوت کشور، مشاوره پیش از ازدواج مشخص و اثرسنجی و سپس در کشور اجرایی شود ما هم به لحاظ اعتباری کمک خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: فراگیری ایجاد مراکز تخصصی ازدواج خانواده را نیز در دستور کار داریم و آماده هستیم در شهرستان‌ها حمایت کنیم. امسال ۱۶ میلیارد تومان برای مشاوره رایگان تخصیص داده شده و آماده همکاری هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۵:۵۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
نتیجه لخت شدن،ازبین رفتن خانواده است.