رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: موکب خدمت رسانی به زائران مرقد سردار شهید سلیمانی با محوریت بسیج حقوقدانان کرمان برپا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست شورای قضایی استان کرمان به میزبانی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: باید برنامه ریزی دقیقی برای بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم.

او افزود: برنامه‌های این حوزه باید در دو بخش مشارکتی بین سازمان‌های زیرمجموعه قوه قضاییه و نیز در حوزه درون سازمانی اجرایی شود.

او تصریح کرد: در برنامه‌های فرهنگی دادگستری استان کرمان باید توجه ویژه‌ای به سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) انجام شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: تمامی اعضای شورای قضایی، معاونین، روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها توجه ویژه‌ای به موضوع زندان‌ها داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بیان کرد: افزایش آمار ورودی به زندان‌ها نشانگر آن است که تمامی دستگاه‌ها باید برای پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از ایجاد جرم در جامعه کمک کنند.

او نظارت بر نوع قرار‌های تامین صادره، تعیین تکلیف سریع پرونده‌های زندانی دار و استفاده از تاسیسات حقوقی پیش بینی شده در قانون به منظور مدیریت جمعیت کیفری زندان‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیریت جمعیت کیفری زندان‌ها یک اصل مهم است و بار‌ها مورد عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و مورد تاکید ریاست قوه قضاییه قرار گرفته و از سیاست‌های روشن قوه قضاییه به شمار می‌رود.

او گفت: حضور پررنگ در برنامه‌های تشییع شهدای گمنام تازه تفحص شده و برگزاری برنامه‌های فرهنگی با حضور این شهدا در دادگستری استان کرمان ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار