رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از آغاز طرح زمستانی پلیس راه کرمانشاه همزمان با سراسر کشور از ۲۳ آذرماه خبر داد.

کیخسرو دستغیب رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شروع طرح زمستانی پلیس راه از ۲۳ آذر گفت : اجرای این طرح تا ۲۰ اسفند در سطح محور‌های استان ادامه خواهد داشت.

وی از مشارکت دستگاه‌های امدادی در این طرح خبر داد و افزود: در این طرح در کنار ۷۰ گشت محسوس و نامحسوس پلیس راه، نیرو‌ها و گشت‌های راهداری، هلال احمر و اورژانس نیز حضور خواهند داشت.

دستغیب تصریح کرد: در طول مدت اجرای طرح نیرو‌های امدادی به صورت ۲۴ ساعته در گردنه‌های برف گیر استان شامل سه گردنه بیدسرخ در کنگاور، مله ماس در سنقر و کلیایی و قلاجه مابین شهرستان‌های اسلام آبادغرب و گیلانغرب حضور خواهند داشت.

وی افزود: در روز‌های بارش برف و باران، نیرو‌های امدادی در گردنه‌های سرمیل در مسیر سرپل ذهاب به سمت دالاهو، گردنه پلنگانه در روانسر و خسرو آباد در سنقر و کلیایی بصورت ۲۴ ساعته مستقر می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت همراه داشتن زنجیر چرخ در طول مدت اجرای طرح توسط رانندگان، گفت: در ایام اجرای طرح رانندگان باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند، در غیراینصورت اعمال قانون خواهند شد.

وی افزود: در زمان بارش برف هم در صورت عدم استفاده از زنجیر چرخ علاوه بر اعمال قانون، از تردد خودرو‌ها در سطح راه‌های استان جلوگیری به عمل آمده و به سمت مبدا بازگشت داده می‌شوند.

دستغیب با بیان اینکه در فصل سرما خطرات رانندگی در جاده‌ها افزایش می‌یابد، گفت: در فصول سرد سال در روز‌های عادی احتمال مه گرفتگی و یخ زدگی سطحی جاده وجود دارد و در زمان بارش هم که لغزندگی جاده‌ها اضافه می‌شود، بنابراین نیاز است که در این ایام سال رانندگان با احتیاط بیشتری در سطح جاده‌ها تردد کنند.

وی افزود: رانندگان در ایام سرد سال جهت تردد حتما باید از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل کرده و حتما وسایلی مانند پتو و لباس گرم همراه داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.