اقدامات بایدن برای مهار تورم افسار گسیخته، نارضایتی متحدان آمریکا از جمله اتحادیه اروپا و کره جنوبی را در پی داشت.

اقدامات بایدن برای مهار تورم افسار گسیخته با نارضایتی متحدان آن و از جمله اتحادیه اروپا و کره جنوبی همراه شده است.

بر اساس گزارش راشاتودی، شکاف بین کشور‌های غربی بر سر تعرفه‌های حمایتی رو به گسترش است. هم اکنون این موضوع به شدت تشدید شده است.

کره جنوبی به عنوان یکی از متحدان نزدیک واشنگتن در منطقه اقیانوس آرام و آسیا از اتحادیه اروپا خواست اقداماتی را ضد لایحه جدید کاهش تورم در آمریکا انجام دهد.

وزیر تجارت کره جنوبی با بیان این که آمریکا با ساختار محدود کننده قوانین خود وضعیت را محدود کرده است تصریح کرد؛ اقدام دولت بایدن می‌تواند اثرات بسیار بد اقتصادی بر روی منافع تجاری سئول و اتحادیه اروپا و از جمله بازار چندمیلیارد دلاری خودرو به همراه داشته باشد.

جو بایدن در دیدار اخیر خود با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد به خاطر قوانین مالیاتی جدید در آمریکا عذرخواهی نخواهد کرد. این در حالیست که اتحادیه اروپا قصد دارد که در این رابطه از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کند تا راه حلی موثر را برای این موضوع پیدا کند. پیشتر اعضای اتحادیه اروپا نگرانی خود را درباره اقدام اخیر مالیاتی آمریکا بیان داشته بودند. آن‌ها اعلام کردند که این اقدامات محافظه کارانه آمریکا به صنعت خودروسازی اتحادیه اروپا آسیب وارد می‌کند و از طرف دیگر به روابط تجاری اتحادیه اروپا در خارج از این اتحادیه و در سطح جهان آسیب وارد می‌کند.

«جیم راجرز» تحلیلگر مسائل مالی و سرمایه گذاری گفت: اقدام آمریکا تنها به بحران اقتصادی در جهان دامن می‌زند. اقدام آمریکا چه تبعاتی به همراه دارد؛ بهای گاز طبیعی در اروپا هم اکنون ششصد برابر بیشتر از بهای گاز طبیعی در آمریکا است. بهای برق هم در اتحادیه اروپا دو برابر بهای آن در آمریکا است.

برچسب ها: اقتصاد آمریکا ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
جنایتکاران به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش/ نیروهای آمریکایی بخش دیگری از نفت سوریه را به سرقت بردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
اینقدر ناخشنود بشن تا جونشون بالا بیاد آمریکا میگه همینه که هست
آخرین اخبار