مصرف کنندگان در اتحادیه اروپا می‌توانند باتری دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه و لپ تاپ خود را جایگزین کنند.

طبق قوانین جدیدی که توسط مذاکره کنندگان پارلمان اروپا و کشور‌های عضو اتحادیه تصویب شده، در آینده، مصرف کنندگان در اتحادیه اروپا می‌توانند باتری دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه و لپ تاپ خود را جایگزین کنند.

طبق گفته پارلمان اروپا، از زمانی که قانون جدید اتحادیه اروپا لازم الاجرا می‌شود، سه سال و نیم طول می‌کشد تا قوانین تعویض باتری اعمال شود.

این اجازه پس از آن داده شده که پارلمان و کشور‌های اتحادیه اروپا رسماً این توافق را تأیید کردند که البته اجرای آن معمولاً چند هفته طول می‌کشد.

مالتی گالیه عضو پارلمان اتحادیه اروپا گفت: "تن‌ها وسایلی که عمدتاً در محیط‌های مرطوب استفاده می‌شوند از این مسئله معاف هستند. "

وی تصریح کرد: دستگاه‌هایی که ممکن است در صورت تعویض توسط مصرف کنندگان و تجهیزات پزشکی حرفه‌ای مشکلات ایمنی ایجاد کنند، از شمول توافقنامه خارج می‌شوند. قدمت قوانین جدید به پیشنهاد کمیسیون اروپا در دسامبر ۲۰۲۰ برمی گردد.

براساس قوانین جدید، باتری‌ها در اتحادیه اروپا با محیط زیست سازگاتر خواهند شد. هدف از این قوانین همچنین افزایش طول عمر باتری و همچنین رعایت استاندارد‌های اجتماعی و زیست محیطی در استخراج مواد اولیه مهم مانند لیتیوم یا کبالت است.

تیری برتون کمیسر صنعت اتحادیه اروپا تاکید کرد که باتری‌ها برای تحرک الکتریکی اهمیت اساسی دارند و انتظار می‌رود تقاضا برای آن‌ها تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱۰ برابر شود.

منبع: ae.24

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.