مدیر توسعه‌ی زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور از اعطای ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه‌ی کسب و کار روستایی خبر داد.

محمد صادق حسنی امروز در رویداد هم اندیشی انتقال فن آوری به روستاه‌های گیلان موسوم به روستای نوفن در محل استانداری گیلان در رشت گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان ۱۴۰۰، ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع تلفیقی با صندوق توسعه‌ی ملی، برای توسعه‌ی کسب و کار روستایی در مناطق مختلف کشور پرداخت شده است که ۱۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از آن سهم استان گیلان بوده است.
مدیر توسعه‌ی زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور در همین راستا اضافه کرد: بخش کشاورزی با دریافت ۴۵ درصد این تسهیلات بیشترین بهره را از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی کشور داشته و پس از آن خدمات با ۲۸ و نیم درصد و صنعت با ۲۶ و ۹ دهم درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی همچنین با اشاره به اعتبارات حمایتی پیش بینی شده از محل تبصره‌ی ۱۸ قانون بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ برای حمایت از کسب و کار‌های روستایی افزود: در این بخش هم پرداخت ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق کارآفرینی امید کشور تکلیف شده که تاکنون ۵ هزار و یکصد میلیارد تومان آن به متقاضیان و کارآفرینان روستایی پرداخت شده و بقیه هم تا پایان امسال اعطا خواهد شد.
محسن اولیایی، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان نیز در سخنانی بر لزوم تکمیل زنجیره‌ی تولید در روستاه‌ها برای دوام و قوام اشتغال و کسب و کار در مناطق روستایی استان تاکید کرد و افزود: در این استان در سه سال منتهی به پایان ۱۴۰۰، هزار و ۷۷۷ مورد تسهیلات با رقم بالغ بر یکصد و ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده و در پی آن ۲ هزار و ۶۵۴ فرصت شغلی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات حوزه‌ی روستایی ایجاد شده است.
اضافه می‌کنم در رویداد هم اندیشی انتقال فن آوری به روستاه‌ها که امروز در استانداری گیلان برگزار شد، مدیران ۴۰ شرکت دانش بنیان و فن آور و صاحبان فن آوری‌های مرتبط با تولید و خدمات حوزه‌ی روستایی شرکت داشتند و در مدت ۳ ساعت به بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه‌ی تسریع در روند توسعه‌ی روستاه‌ها بر محور افزایش تولید، فعالیت‌های فن آورانه و پایداری اشتغال و همچنین زمینه سازی جهت توسعه‌ی صادرات محصولات روستایی پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.