رفع ۶۳ نقطه حادثه‌خیز در همدان

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت:بیش از سه هزار میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به راهداری همدان اختصاص یافت.

صفر صادقی‌راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان (مرداد ماه امسال) سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این اداره کل اختصاص یافته است که این اعتبار برای رفع ۶۳ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار و بدون شناسنامه هزینه می‌شود.  

او به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری بیان اینکه سامانه‌های هوشمند همدان ۲ برابر میانگین کشوری است یادآور شد: هم‌اینک ۶۷ سامانه دوربین کنترل سرعت فعال است و تا پایان سال این عدد به ۱۰۰ سامانه خواهد رسید.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت:  مجوز ۳۱ سامانه جدید برای استان همدان صادر شده و این مهم از محل اعتبارات راهداری تامین شده است.

صادقی‌راد خاطرنشان کرد: در سال جاری ۴۰ هزار دستگاه کامیون از همدان به بنادر جنوبی اعزام شده است که نشان از سرآمد بودن استان دارد، به ویژه اینکه این تعداد کامیون علاوه بر تامین نیاز استان به دیگر استان‌ها نیز خدمات‌رسانی کردند.

او با بیان اینکه تلاش معاندان در بحث به چالش کشاندن حمل و نقل استان همدان راه به جایی نبرده است ادامه داد: امسال یکصد هزار تن افزایش حمل بار صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان به اعتبار چهار میلیاردی تومانی اخذ شده در راستای رسیدگی به پایانه بار همدان اشاره کرد و افزود: اقدامات جاده‌ای صورت گرفته در سال جاری در ۳۰ سال گذشته کم‌نظیر بوده است.

او با تاکید بر اینکه ۱۰ هزار عدد تابلو علائم در جاده‌ها جایگزین شد بیان کرد: ۳۷ کیلومتر حفاظ میانی و ۲۱ کیلومتر روشنایی طولی در جاده‌های استان ایجاد شده است.

صادقی راد از افتتاح زیرگذر محور همدان -کرمانشاه در هفته آینده خبر داد و یادآور شد: ۱۳ زیرگذر در استان در حال احداث است همچنین زیرگذر سردارآباد و موسی‌آباد نیز در مرحله پیگیری اعتبارات قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۳ میلیون تردد جاده‌ای در استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۶ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار در مسیر‌های مشترک بهسازی صورت گرفته است افزود: ۳۷۲ دستگاه ماشین راهداری سبک و سنگین آماده خدمت رسانی در فصل زمستان است.

صادقی راد اضافه کرد: از این میزان ماشین آلات ۱۹ دستگاه بازسازی شده و ۴۰ دستگاه دیگر به شکل اجاره‌ای خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک دستگاه گریدر، آمیکو و نمک‌پاش و ۱۵ دستگاه تیغه نمک‌پاش تراکتوری به تجهیزات راهداری اضافه شده است ادامه داد: ۱۷ دستگاه هم فرسوده و از رده خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان جاده‌ای در دست پیگیری است اگرچه همدان حدود ۱۲ هزار و ۳۶۰ ناوگان جاده‌ای دارد که تعداد ناوگان‌های فرسوده آن از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ مجتمع خدمات‌رسانی بین راهی گفت: ۱۷ مجتمع دیگر در دست احداث است که سه مجتمع تا پایان سال نیز بهره‌برداری می‌شود.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر پربرکت رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار