مدیر اداره‌کل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت: مواجهه با بافت‌های تاریخی با تدوین طرح ویژه تسهیل می‌شود.

فاطمه داوری امروز در سفر به اردبیل گفت: مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی نحوه رفتار با بافت تاریخی در شهرها با تدوین طرح ویژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی اتفاق می‌افتد که یک طرح پشتیبان خواهد بود و مواجهه با بافت تاریخی را تسهیل می‌کند.

مدیر کل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی می گوید: تدوین این طرح موجب می‌شود که برای همه پهنه‌های داخل شهری ضوابط کلی وجود داشته باشد که با توجه به این ضوابط می‌توان برای جزئیات بافت نیز تصمیم‌گیری کرد.

او گفت: با اهتمام ویژه‌ای که در استان اردبیل وجود دارد، آماده هستیم که به استان کمک کنیم تا به یک الگو در زمینه تدوین طرح ویژه و نحوه رفتار با بافت تاریخی تبدیل شود.

داوری با اشاره به پویایی محوطه بازار اردبیل می گوید: باید طرح درست و رفتار مناسبی با بافت تاریخی این محدوده اجرا و اعمال شود تا هم کسبه و هم مجاورین در آسایش باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه مجموعه استان به دنبال نقشه راه است تا بهترین رفتار را با بافت تاریخی استان داشته باشد، گفت: از ابتدای شروع مسئولیت بارها از بافت تاریخی شهر اردبیل بازدید میدانی داشته‌ایم و به صورت جدی پیگیر ساماندهی این محدوده‌ها هستیم.

کمال‌الدین میرجعفریان می گوید: در محدوده‌هایی همانند ورودی‌های شهر و بافت تاریخی مرکز شهر از جمله بازار تاریخی و محدوده مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مشکلاتی داریم که رفع آن نیازمند تدبیر است.

به گفته او، در محدوده‌ای مثل بازار تاریخی اردبیل معابر و شرایط موجود، مناسب جمعیت امروز نیست و می‌تواند در مواقع بحران ما را با مشکلات جدی مواجه کند که باید پیش از وقوع مشکل اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.