زنده‌گیری ۱۰۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در تبریز

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز از زنده‌گیری ۱۰۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در این شهر خبر داد.

آقای صدیقی با اشاره به موفقیت ۸۰ درصدی در زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب گفت: یک‌هزار قلاده سگ بلاصاحب طی امسال از سطح شهر تبریز زنده‌گیری و تحویل پناهگاه پردیس شده است و در این راستا اجازه تلف‌شدن حتی یک قلاده سگ را ندادیم.

آقای صدیقی از تداوم احداث مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در زمینی به مساحت پنج هکتار و ۲۰۰ متر مربع خبر داد و اظهار کرد: مرکز نگهداری از سگ‌های بلاصاحب شهرداری تبریز در اسپیران مجهز به اتاق عمل جراحی، اتاق پزشک و محل غذادهی به حیوانات است که عملیات اجرایی آن در دست اقدام است.

وی افزود: سگ‌های بلاصاحب پس از زنده‌گیری از طریق آمپول بیهوشی، عقیم‌سازی و رها می‌شوند.

آقای صدیقی با اشاره به تامین نظر حامیان حیوانات در زنده گیری سگ‌های بلاصاحب نیز گفت: نحوه جمع‌آوری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب با نظارت مستقیم معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز اجرا میشود و در این حوزه قرارداد مشترکی بین شهرداری و پناهگاه حیوانات پردیس امضا شده است.

وی اضافه کرد: مطابق این قرارداد جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از طریق آمپول بیهوشی کتامین و با نظارت حامیان حیوانات انجام می‌گیرد و بحث عقیم‌سازی آن با پناهگاه پردیس خواهد بود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تبریز در ادامه گفت: تولید خشکاله در منزل یکی از راهکار‌های مهم در کاهش پسماند خانگی و تفکیک زباله در مبدأ است.

وی اظهار کرد: با بهره‌گیری از توان تخصصی نیرو‌های خدمات شهری، دستگاه تولید خشکاله طراحی شده و تلاش داریم به صورت پایلوت در یکی از مناطق شهر تبریز اجرایی شود.

وی افزود: اجرای این طرح موجب کاهش تولید زباله‌تر در منازل شده و از سوی دیگر باعث کاهش باکس‌های زباله در سطح شهر می‌شود.

آقای صدیقی با اشاره به هزینه بالای تولید باکس‌های زباله گفت: هر باکس زباله ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد و درصدد هستیم با کاهش باکس‌های زباله در سطح شهر، جمع‌آوری دستی زباله را فعال کنیم.

وی با اشاره به روند ساخت لندفیل‌های مرکز مدیریت پسماند شهرداری تبریز اضافه کرد: در گذشته سلول‌های ۱ و ۲ دفن پسماند این مرکز احداث شده و سلول‌های ۳، ۴و ۵ نیز به همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز در دست اقدام است.

معاون خدمات شهری شهردار تبریز تأکید کرد: در راستای دفن اصولی زباله‌های شهری و پیشگیری از ورود شیرابه به آب‌های زیرزمینی، شهرداری تبریز اقدام به ساخت این مرکز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۳ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
در زعفرانیه و ساری زمین خیلی زیادن 10 تا 20 تا با هم میگردن زیر دکل صدا و سیما و اطراف ان خیلی زیادن لطفا انها رو هم بگیرید