یک مدرسه روستایی در شهرستان بابل با ۷۰ سال قدمت و ۴۰ دانش آموز تعطیل شد.

مدرسه متوسطه عاشورا واقع در روستای اندی‌کلای بخش لاله‌آباد شهرستان بابل با قدمتی ۷۰ ساله یکی از قدیمی‌ترین مدارس این شهرستان بشمار می‌رود که از چندین ماه قبل توسط اداره آموزش و پرورش بابل به دلیل حد نصاب نرسیدن تعداد دانش‌آموزان تعطیل شد، موضوعی که سبب رنجش دانش‌آموزان و گلایه والدین شده است.

زینب ابراهیم پور دهیار روستای اندی کلا گفت: تابستان امسال برای سرکشی از مدرسه و اطلاع از روند ثبت‌نام‌ها به مدرسه مراجعه کردم که متوجه شدم مدیر مدرسه از ثبت‌نام دانش آموزان خودداری می‌کند.

او افزود: مسئولان مدرسه ادعا می‌کردند به دلیل کمبود معلم و به حد نصاب نرسیدن دانش آموزان امکان نام نویسی وجود دارد در حالیکه در همان زمان این مدرسه در مقطع متوسطه ۴۰ دانش‌آموز داشت.

دهیار روستای اندی کلا ادامه داد: نزدیک‌ترین مدرسه با این روستا ۶ کیلومتر فاصله دارد و دانش‌آموزان مجبور هستند روزانه این مسافت را پیاده یا با دوچرخه رفت و آمد کنند که امکان بروز سوانح جاده‌ای برای آنان دور از انتظار نیست.

ابراهیم پور گفت: تمام تجهیزات این مدرسه مانند میز و صندلی و تخته هوشمند با کمک خیرین این روستا تهیه شده بود اما مسئولان مدرسه بسیاری از تجهیزات مدرسه روستا را به مدرسه‌ای دیگر منتقل کردند

او افزود: متاسفانه ساختمان این مدرسه نیز در حال تخریب است.

سرگردانی دانش آموزان
ایرج آهی عضو شورای روستای اندیکلا بابل نیز می‌گوید: این مدرسه در سال تحصیلی جدید تعطیل شده است و نبود سرویس مناسب رفت و آمد به روستا‌های دیگر ،دانش آموزان و والدین را سرگردان کرده است بگونه ای که برخی از ساکنان این روستا ترجیح دادند برای سلامت فرزند خود به شهر کوچ کنند.

آهی ادامه داد: دانش‌آموزانی نیز که به شهر نرفتند در مدارس دو روستای مجاور ثبت نام کردند که جدا شدن دانش آموزان و همکلاسی های سابق از همدیگر مورد اعتراض والدین قرار گرفته است.

او گفت: اهالی می پرسند چرا با وجود داشتن مدرسه‌ای مجهز در روستا، فرزندان ما باید کیلومتر‌ها راه بروند تا در روستایی دیگر درس بخوانند.

عضو شورای روستای اندیکلا بابل افزود:برای بازگشایی مدرسه حداقل ۸ بار به اداره آموزش و پرورش شهرستان بابل مراجعه کردم اما متاسفانه مسئولان این اداره حتی یک بار حاضر به پذیرش و برگزاری جلسه برای حل این مشکل نشدند.

جلسه با بخشدار را هم نپذیرفتند
علوی بخشدار بخش لاله آباد شهرستان بابل نیز گفت: روستای اندی‌کلای بخش لاله‌آباد بیش از هزار نفر جمعیت و ۴۰ دانش آموز دارد اما اداره آموزش و پرورش شهرستان بابل، ادعا کرده است تعداد دانش آموزان به حد نصاب نرسیده بود به همین دلیل با یک مصوبه این مدرسه را تعطیل کردند.

او افزود: مذاکرات تلفنی زیادی با رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابل انجام شد و حتی بنده به همراه شورای محل چندین بار به دفتر رئیس اداره آموزش وپرورش مراجعه کردم، ولی متاسفانه مدیر آموزش و پرورش حاضر به پذیرش و مذاکره با اینجانب که نماینده عالی دولت در این بخش هستم نشد.

علوی ادامه داد: با رئیس آموزش و پرورش فقط یک مرتبه و البته نه در اتاق کارش بلکه در دفتر منشی خود و به صورت سرپایی صحبت و اعلام کردیم می‌توانیم تعداد دانش‌آموزان را به حد نصاب مورد نظر آموزش و پرروش برسانیم.

بخشدار بخش لاله آباد شهرستان بابل، با بیان اینکه تخریب ساختمان و به سرقت رفتن تجهیزات این مدرسه و سرگردانی دانش آموزان و خانواده ها از دغدغه‌های جدی است، گفت: ادامه این روند سبب مهاجرت و کوچ برخی از اهالی این روستا به شهر می‌شود که با سیاست‌های کلی نظام مغایرت دارد.

او افزود: بازگشایی این مدرسه جزو تعهدات اصلی ما است و این موضوع را از طریق اداره کل آموزش و پرورش و وزارت خانه پیگیری خواهیم کرد، چونکه این حق قانونی مردم است که از خدمات آموزشی بهره‌مند شوند مگر اینکه مدیر آموزش و پرورش شهرستان توجیه دیگری داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
واقعا جای تاسف داره