مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی مرتبط با نیاز بازار کار در لرستان دو برابر شده و اکنون ۲۸ درصد از دانش آموزان لرستان در فنی و حرفه‌ای مشغول تحصیل هستند.

رضا عزتی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان  ظهر امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان لرستان که در اردوگاه کمالوند برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش کلید فتح آینده و معلمان فاتحان عرضه تمدن هستند، اظهار داشت: امروزه نقش معلمان در هدایت جامعه غیرقابل انکار می‌باشد.

عزتی با بیان اینکه گفتمان تحولی و فرهنگ تحول آفرینی در تمام بخش‌های آموزش و پرورش نهادینه شده است، افزود: همه این‌ها زیربنای اجرای سند تحول بنیادین را در آموزش و پرورش فراهم کرده است.

او با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی با توجه به استعداد‌های موجود به منظور انطباق با نیاز بازار کار در لرستان دو برابر شده است، عنوان کرد: در استان لرستان ضریب پوشش فنی و حرفه‌ای ۲۸ درصد بوده و در حال حاضر دانش‌آموزان مقطع متوسطه با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۷۶ هنرستان دولتی و غیردولتی استان در ۳۴ رشته مهارتی در کاردانش و ۲۲ رشته مهارتی در فنی و حرفه‌ای مشغول به فراگیری هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به لزوم احداث مجتمع ساختمانی فاخر و تکمیل و بهره‌برداری از سایر هنرستان‌های شهر‌های لرستان، بیان کرد: در سال‌های گذشته توازن بین رشته‌ای در لرستان به نحوی بود که از ۳۸ درصد در سال ۹۲ نتوانست به ۵۰ درصد در سال ۱۴۰۰ برسد.
عزتی  با بیان اینکه در حال حاضر از ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۰ توانسته این به ۲۸ درصد برسیم، تصریح کرد: تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی اولویت دستگاه تعلیم و تربیت است.

او با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار دانش آموز در هزار و ۲۹۷ پایگاه مقاومت دانش آموزی ساماندهی شده‌اند، افزود: حضور میدانی فرهنگیان نقش مهمی در خنثی کردن توطئه‌های اخیر داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه استان لرستان کمترین حاشیه را در اغتشاشات اخیر کشور داشت، بیان کرد: امسال برای اولین بار به مناسبت بازگشایی مدارس تعداد ۳۰۰ نفر از خدمتگزاران مدارس تجلیل شدند.

عزتی با اشاره به آموزش یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت در راستای مهارت‌های آموزشی، عنوان کرد: هنوز هم مشکلاتی در خصوص تجهیزات سیستم‌های گرمایشی مدارس در استان لرستان وجود دارد.
او  تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۵۰۵ مدرسه کانکسی، ۶۹ مدرسه چادری و ۶۵ مدرسه سنگی در استان لرستان وجود دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.