اهواز یک هزار دستگاه خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیاز دارد

سرپرست تاکسیرانی اهواز گفت: کلانشهر برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیاز به یک هزار دستگاه دارد.

امیر صفی خانی می‌گوید که در حوزه ناوگان تاکسیرانی در وضعیت بسیار نامطلوبی هستیم و این موضوع طی سال‌های اخیر رخ داده و در حال حاضر یک هزار و ۹۵۰ دستگاه تاکسی در اهواز داریم که با فاصله استاندارد حداقل ۸ هزار دستگاه فاصله داریم.

او افزود: ۸۸ درصد این دستگاه‌ها بالای ۱۰ سال سن دارند و اکثرا فرسوده هستند که با توجه به پیگیری‌هایی که شهرداری اهواز داشته طی ۱۰ سال اخیر تنها ۲۲۰ دستکاه نوسازی صورت پذیرفته و ۷۰۰ نفر نیز خودرو خود را «اسقاط نقدی» کردند.

آقای صفی خانی گفت: برای این موضوع ۲ راهکار در حال پیگیری هستیم ابتدا اینکه لازم است با پیگیری مسئولان استان و نمایندگان مجلس وزیر کشور این موضوع را لحاظ کند و حداقل ۵۰ درصد این ناوگان یعنی حداقل یک هزار دستگاه در شهر اهواز نوسازی شوند که از طریق سهمیه ۱۰ هزار تاکسی سورن تامین می‌گردد که در کشور پخش می‌شوند.

سرپرست تاکسیرانی اهواز یاد آور شد که با توجه به وضعیت اهواز در حوزه تاکسیرانی باید حتما سهمیه بالایی به آن اختصاص داده شود.

به گفته این مقام مسئول پیگیر این مسئله «به جد» در حال پیگیری است و در نامه‌ای نیز از وزیر کشور این مسئله مطالبه شده است.

امیر صفی خانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به این موضوع اشاره کرد که باید راننده نیز توان مالی برای خرید تاکسی جدید را داشته باشد و این در حالیست که عمده آن‌ها ندارند و بانک‌ها نیز در این زمینه همکاری لازم را ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.