۳۰۰ هکتار از نخیلات قیروکارزین در محاصره سوسک سرخرطومی حنایی قرار گرفته است.

محمد حیدری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: بیش از ۳۰۰ هکتار از باغات خرمای شهرستان دچار آفت سوسک سرخرطومی شده اند

حیدری با بیان اینکه در حال حاضرآفت سوسک سرخرطومی حنایی تهدیدی مهم برای نخلستان‌های قیر محسوب میشود، افزود:تاکنون ۴۲۵ اصله درخت خرما در این شهرستان آلوده و ۳۹۴ اصله درخت تیمار و ۳۱ اصله امحا شده است.

به گفته او؛ دشت لار، آبگرم، کارزین، هنگام و زاخرویه مهمترین مناطق آلوده در این شهرستان است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها، پخش بروشور برای مبارزه با آفت سرخرطومی و آگاه‌سازی کشاورزان گفت: بهره برداران در صورت مشاهده این آفت در کوتاه‌ترین زمان به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما نخستین‌بار در سراوان استان سیستان و بلوچستان دیده شد که با قرنطینه ۳۰ سال در همان منطقه باقی ماند، این آفت سال ۹۶ در شهرستان اوز فارس نیز مشاهده شد و تاکنون این آلودگی در فارس باقی مانده است.

استان فارس رتبه سوم تولید خرما و رتبه چهارم سطح زیر کشت این محصول را در کشور دارد.

جمع کل سطح زیر کشت نخیلات فارس ۳۳ هزار و ۲۷۱ هکتار است. خرما در ۱۶ شهرستان فارس تولید می‌شود که قیروکارزین با ۶ هزار و ۴۵۵ هکتار بیشترین و کوه چنار با ۲۰ هکتار کم‌ترین سطح زیر کشت خرما را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار