مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری کشورگفت: شهرداری ها موظف هستند بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد در بخش عوارض و صدور پروانه و تراکم ساخت تخفیف اعمال کنند.

محمد آئینی امروز ۲۶ آذر در حاشیه بازدید از بافت فرسوده شهرستان رامیان گفت: شهرداری‌هایی که تخفیف صد درصدی داده اند می‌توانند این میزان تخفیف را از دولت دریافت کنند.

او افزود: به دنبال دعوت از مردم برای استفاده از طرح‌های تشویقی هستیم تا نسبت به نوسازی واحد‌های مسکونی خود اقدام کنند.

او گفت: شهرداری‌ها باید زمان صدور پروانه را به حداقل برسانند و طبق مصوبه شورای عالی اداری این زمان باید به دو هفته کاهش پیدا کند و ما انتظار داریم در گلستان این کار حداکثر در یک ماه انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: افرادی که در محدوده مصوب بافت فرسوده هستند می‌توانند از تمام تسهیلات نهضت ملی مسکن بدون رعایت شرایط چهارگانه (مثل فرم جیم) بهره‌مند شوند.

او افزود: این افراد می‌توانند در شهر‌های استان از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی که ۱۵۰ میلیون تومان آن صفر درصد است با بازپرداخت ۱۰ و نیم تا ۱۱ درصد این تسهیلات را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به بسته تشویقی در نظر گرفته شده برای بافت‌های فرسوده گفت: افرادی که درون بافت‌های فرسوده تجمیع کنند یا مساحت زمین آن‌ها در بافت فرسوده به اندازه حد نصاب تفکیک شهر در طرح تفصیلی باشد یک طبقه تراکم تشویقی دریافت می‌کنند.

آئینی افزود: اگر واحد مسکونی این افراد در محور اصلی بافت باشد علاوه بر طبقه تشویقی می‌توانند در هم کف هم مجوز تجاری اداری دریافت کنند.

او ادامه داد: این افراد اگر به صورت بلوکی چند واحد را تجمیع کنند و یا اینکه با سرمایه گذاری شریک شوند تا دو طبقه تشویقی می‌توانند دریافت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جزییات بیشتری از بسته‌های تشویقی در بافت‌های فرسوده در راه است که به زودی اعلام می‌شود.

او گفت: از شهرداری‌های استان گلستان می‌خواهیم میزان معابر خاکی باقی مانده در شهر‌ها را با مختصات دقیق به اداره کل راه و شهرسازی اعلام کنند تا کار آسفالت این معابر هم انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار