آشتیانی: نبود لوکادیا در دربی تاثیرگذار است

بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: لوکادیا در چند بازی پشت سر هم گل زد و نبودش در دربی تاثیرگذار است.

اردلان آشتیانی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارزیابی اش از دربی سرخابی‌ها اظهار کرد:  بازی  دربی بعد از مسابقات جام جهانی برگزار می‌شود، به همین علت شاید این بازی جذابیت برای طرفداران فوتبال  نداشته باشد. مسابقات لیگ برتر فوتبال یک ماه و خرده‌ای تعطیل بود و طول می‌کشد تا بازیکنان به شرایط آرمانی برگردند. احساس می‌کنم بازی زیبا و جذابی را شاهد نباشیم.

او درباره اینکه نبود دیاباته و لوکادیا در بازی دربی تاثیرگذار است، گفت:  یحیی گل محمدی در بازی آخر قبل از تعطیلات لیگ برتر فوتبال از ۲ مهاجم سرزن استفاده می‌کرد که در دربی لوکادیا و دیاباته را در اختیار ندارد. لوکادیا بازیکن موثری بود و در چند بازی پشت سر هم گل می‌زد و نبودش در دربی تاثیرگذار است. به نظرم مهدی عبدی تجربه دربی را دارد و از قدرت سرزنی خود در خط حمله می‌تواند استفاده کند و گل بزند. همچنین  بازیکنان دیگری همانند عالیشاه هستند که بتوانند جای خالی دیاباته را پر کرده و به خوبی در جلو پرس کنند.

برگزاری بازی دربی بعد از تعطیلات در کیفیت این بازی تاثیر می گذارد 

آشتیانی درباره اینکه برگزاری بازی دربی بعد از تعطیلات لیگ برتر فوتبال بر روی کیفیت این بازی تاثیرگذار است، گفت: صددرصد این موضوع تاثیرگذار است. بازیکنان حاضر در جام جهانی آماده هستند، اما مابقی بازیکنان در شرایط مسابقه نبودند و باید ۲ ماه بدنسازی کنند تا به شرایط آرمانی خود برگردند.

تماشای دربی بعد از جام جهانی جذابیت ندارد 

او درباره برگ برنده بازی دربی بیان کرد: من فکر می‌کنم هر تیمی آماده‌تر و باصلابت‌تر باشد در این بازی موفق خواهد بود. به نظرم این بازی دربی به خاطر اینکه بازیکنان ناآماده هستند جذابیت لازم را ندارد. طرفداران فوتبال یک ماه بازی‌های باکیفیت و سرعتی در جام جهانی دیدند و اکنون تماشای دربی برایشان جذاب نیست.

تفکر مربیان سرخابی برای  کسب مساوی است 

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه چرا بازی دربی کسل کننده است، گفت: هر مربی که تیمش در دربی بازنده نبوده موفق‌تر بوده است. همین موضوع باعث می‌شود مربیان این ۲ تیم سیستم تیم خود را طوری بچینند که شکست نخورند و حداقل مساوی بگیرند. تیم‌ها  نتیجه گرا شدند و دفاعی بازی می‌کنند تا اسیر  ضد حمله نشوند و گل نخورند و کمتر ریسک می‌کنند.

آشتیانی درباره اینکه نبود تماشاگران بر روی کیفیت بازی دربی تاثیرگذار است، بیان کرد: به نظرم بازی دربی بدون تماشاگر معنی ندارد و هواداران  با تشویق خود به این بازی شور و هیجان می‌دهند که متاسفانه در این بازی حضور ندارند.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه به نظرش لوکادیا به ایران برمی گردد، گفت: بعید می‌دانم که این بازیکن دوباره به ایران برگردد.  

او درباره پیش بینی اش از نتیجه دربی بیان کرد: به نظرم پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر پیروز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار