نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر تحقق راهبرد اصلی نظام اسلامی در وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

حجت الاسلام آل هاشم در سالروز شهادت آیت اله مفتح درهمایش وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آن شهید گرانقدر برای وحدت حوزه و دانشگاه اهتمام بیشتری داشت گفت: وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد بنیادین نظام اسلامی است و باید فعالان این دو بخش توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

او افزود:حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند و و همبستگی بین روحانیون و دانشگاهیان باعث رشد و توسعه علمی و معرفتی جامعه می‌شود.

او با تاکید براینکه وحدت حوزه و دانشگاه، همواره راهبرد جدی در تعالی و تداوم انقلاب اسلامی است و افزود: سیاست گذاران و برنامه ریزان در دولت و فعالان سیاسی و اجتماعی باید وحدت و همگرایی در دانشگاه و حوزه را راهبرد بنیادین بدانند و به درستی آن را بشناسند، نه اینکه این مقوله فقط یک روز در تقویم بوده و به سادگی از کنار آن گذشت.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی قدمت وحدت حوزوی و دانشگاهی را دیرینه خواند وافزود: تحولات دوران معاصربه خصوص تجربه تاریخی مشروطه خواهی و شکل گیری جریان روشن فکری به خاطرالفت حوزوی و دانشگاهی بوده است و تصویب قانون مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، تشکیل دولت ملی و پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی در دوران ۸ سال دفاع مقدس و بازسازی کشورمان از برکات این وحدت می‌باشد.

حجت الاسلام آل هاشم  افزود: این دو نهاد مقدس در عمل باید همکاری و هماهنگی‌های لازم بین خود را بیش از پیش افزایش دهند.

در ابتدای این همایش رئیس حوزه‌های علمیه استان و رئیس دانشگاه تبریز در سخنانی بر وحدت بیش از پیش حوزه و دانشگاه تاکید کردند و استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه برای تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه را خواستار شدند.

برچسب ها: دانشگاه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.