تلسکوپ ناسا یک منظومه شمسی متشکل از ۷ سیاره که قابل سکونت هستند را رصد کرده است.

تلسکوپ فضایی عظیم ناسا گروهی از سیارات را کشف کرده است که می‌توانند برای زندگی مناسب باشند. کارشناسان اولین تصاویر را از هفت سیاره ای که به دور خورشید خود می‌چرخند و TRAPPIST-۱ نام دارد، دریافت کرده اند.

این گروه از سیارات در فاصله ۳۹ سال نوری از زمین قرار دارد؛ تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) این آژانس فضایی توانست آن‌ها را شناسایی و جزئیات جالبی را در مورد آن ها پیدا کند.

نکته قابل توجه این است که این سیارات در منطقه قابل سکونت قرار دارد و ممکن است در آن جا آب وجود داشته باشد. این البته یکی از چیز‌های مهمی است که یک سیاره برای این که بتواند از موجودات زنده پشتیبانی کند به آن نیاز دارد. به گونه ای که چیز‌هایی مانند دی اکسید کربن یا متان نیز برای زندگی ضروری هستند.

هنوز خیلی زود است که مطمئن شویم این سیارات قابل سکونت هستند یا خیر، اما دانشمندان انتظار دارند به لطف توانایی شگفت انگیز جیمز وب در کشف چیز‌هایی که قبلاً هرگز در فضا ندیده ایم، در ماه‌ها و سال‌های آینده ایده بهتری به دست آورند.

هر هفت سیاره از عطارد یعنی نزدیک‌ترین سیاره منظومه شمسی. به خورشید نزدیک‌تر هستند. نیکول کولون، ستاره شناس مرکز پرواز فضایی "گودارد" ناسا که در این کار دخالتی نداشته است، گفت: ما به اولین تصویر نیاز داشتیم تا بدانیم با چه چیزی سر و کار داریم. در سال آینده تصویر کاملی خواهیم داشت. 

تلسکوپ فضایی جیمز وب در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ به فضا پرتاب شد و بزرگترین و قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان است و حدود ۱۰ میلیارد دلار قیمت دارد.

این تلسکوپ در حال حاضر در حال گردش به دور زمین-خورشید نقطه لاگرانژ ۲ (L۲) است که حدود ۹۳۰۰۰۰ مایل از زمین در جهت مریخ فاصله دارد. 

منبع: روزنامه سان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.