هماهنگ کننده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه از تشدید خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان ابراز نگرانی کرد.

تور وینسلند، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه از تشدید خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش المیادین، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه، از تشدید خشونت در کرانه باختری رود اردن، به شدت ابراز نگرانی کرد.

تور وینسلند در گزارشی به شورای امنیت، با ابراز نگرانی شدید از تشدید خشونت‌های چند ماه اخیر در کرانه باختری گفت: درگیری، اعتراضات، حملات و عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی رخ داد. خشونت شهرک نشینان هم ادامه دارد. از ابتدای امسال، بیش از ۱۵۰ فلسطینی کشته شده اند که بالاترین تعداد در چند سال گذشته است.

او افزود: متاسفانه خشونت در مرحله پس از تدوین گزارش دبیرکل سازمان ملل ادامه یافت. از هشتم این ماه، شش فلسطینی از جمله دو کودک به دست نیرو‌های اسرائیلی کشته شدند. چهار فلسطینی در زمان عملیات تعقیب و بازداشت در جنین کشته شدند. یک فلسطینی در تبادل تیراندازی در پی حمله ادعایی نزدیک شهرک عوفر کشته شد. یک نفر هم به بهانه پرتاب سنگ کشته شد.

وینسلند با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به نادیده گرفتن قطعنامه‌های این شورا ادامه می‌دهد، افزود، اشغالگران به تخریب خانه‌های فلسطینیان و توسل به خشونت بیش از اندازه علیه آنان ادامه می‌دهند.

او از کابینه رژیم صهیونیستی خواست همه فعالیت‌های مربوط به شهرک سازی را بلافاصله متوقف کند.

این مقام سازمان ملل گفت: درباره ادامه تخریب و مصادره ساختمان‌های فلسطینی به شدت احساس نگرانی می‌کنم. من به طور خاص درباره تخریب مدرسه‌ای در شهر مسافریطا نگران هستم. مقامات اسرائیلی قصد دارند ساختمان‌های بیشتری را در آن منطقه تخریب کنند. ادامه تخریب‌ها، آسیب‌های گسترده انسانی به همراه خواهد داشت. از اسرائیل می‌خواهم به تخریب مستغلات فلسطینیان پایان دهد و بر اساس تعهداتش مبتنی بر قوانین بین المللی انسانی و قانون بین المللی حقوق بشر، مانع از کوچ اجباری فلسطینیان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سازمان ننگ ونیرنگ
آخرین اخبار