معاون حقوقی و معاهدات مرزی فرماندهی مرزبانی فراجا گفت: مرز میان دو کشور یکی از امن‌ترین و آرام‌ترین مرز‌ها است‏، امیدواریم بتوانیم در زمینه مراودات مرزی تعامل بیشتری داشته باشیم.

سردار یوسفی با تأکید بر ضرورت بهبود روابط مرزی میان دو کشور، افزود: در مرز‌های مشترک با کشور ارمنستان مشکل خاصی نداریم و نیاز است که در حفظ محیط زیست و رودخانه‌های مرزی تلاش و اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید از عبور غیرمجاز در مرز‌های جلوگیری شود، ادامه داد: مشکلات موجود در مرز‌ها باید سریعاً با تعامل و حضور مرزبانان دو کشور مرتفع شود تا بتوانیم امنیت مرز‌ها را بیش از پیش گسترش دهیم.

معاون حقوقی و معاهدات مرزی فرماندهی مرزبانی فراجا با بیان اینکه مرز‌های جمهوری اسلامی ایران به صورت هوشمند کنترل و رصد می‌شود، اظهار کرد: قاچاق مواد مخدر و متجاوزان مرزی خطری برای کشور‌های همسایه و کشور‌های اروپایی است که فرماندهی مرزبانی با آموزش نیرو‌های تخصصی در مرز‌ها از ورود و خروج آن‌ها از مرز‌ها ممانعت می‌کنند.

سردار یوسفی با اشاره بر اینکه فرماندهی انتظامی کل و فرماندهی مرزبانی شهدای زیادی برای مقابله با مواد مخدر تقدیم کشور کردند، گفت: فرماندهی مرزبانی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر تلاش ویژه‌ای داشته و اهمیت آن استفاده از تجهیزات نوین و هوشمند اپتیکی و الکترونیکی در مرز‌ها بوده است.

در ادامه سرهنگ آرمن مکردچیان رئیس ستاد پلیس جمهوری ارمنستان گفت: به کشور دوست و برادر خودمان سفر کردیم و هدف ما از این سفر این است که روابط نزدیک و تعمیقی بین مرزبانان دو کشور در مرز‌ها صورت پذیرد.

وی با اعلام آمادگی بر تعامل و همکاری میان مرزبانان، افزود: معتقدیم جرم و جنایت محدودیت ندارد و نیاز است مرزبانان در مرز‌ها با جرایم مقابله کنند.

برچسب ها: فراجا ، معاون حقوقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار