فعالیت ۱۸۹ مدرسه غیردولتی با حدود ۳۰ هزار دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد

معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد، با ذکر این آمار از موسسان و مدیران مدارس غیر دولتی خواست در راستای اهداف سند تحول بنیادین گام بردارند.

ایمان سبحان نژاد در نشست هماهنگی کارشناسان مشارکت‌های آموزش وپرورش شهرستان‌ها و مناطق این استان ، کارشناسان مشارکت‌ها در ادارات آموزش و پرورش را نمایندگان مستقیم آموزش وپرورش در نظارت میدانی بر مدارس غیردولتی و هیات امنایی دانست و افزود: جلسات مستمر با موسسان و مدیران مدارس غیر دولتی امری ضروری برای کیفی سازی فعالیت‌های آموزشی در مدارس است.
وی گفت: بر اساس قانون آموزشگا‌های آزاد که مجوز از آموزش وپرورش می‌گیرند ملزم به رعایت اصول مبتنی بر تعلیم و تربیت هستند و با هر گونه تخلف در این نوع مدارس که ضد ارزش‌ها را تبلیغ کنند برخورد قانونی صورت گیرد.

سبحان نژاد گفت: در آموزش وپرورش باید دانش آموزان را بر مبنای۶ ساحت سند تحول تربیت نماییم و از تک بعدی و تک ساحتی در مدارس جلوگیری کنیم.

رئیس اداره مشارکت ها‌ی مردمی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: لازم است در مدارس با توجه به رویکرد دولت به مسائل دینی و مذهبی توجه ویژه‌ای به ساحت اعتقادی و عبادی و اخلاقی شود به طوری که این ساحت در راس و سایر ساحت‌ها را پوشش دهد.

صفایی با اشاره به اینکه همانگونه که در مدارس به موفقیت‌ها و رتبه‌های علمی و کنکور توجه می‌شود باید نسبت به باور‌های دینی و آموزه‌های اخلاقی و تربیت فراگیر توجه شود خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، عفاف و حجاب و ... بین دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی یک ضرورت است که لازم است موسسین و مدیران مدارس نسبت به تاثیر مسائل فرهنگی و دینی از قبیل جشن تکلیف، حفظ و روخوانی قرآن، برگزاری نماز جماعت و گروه‌های سرود و ... نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

در این جلسه کارشناسان ستادی اداره کل و شهرستان‌ها و مناطق دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خویش را بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.