تشخیص صدور آرا با قاضی است

معاون اول قوه قضاییه، در جلسه شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران، گفت: تشخیص صدور آرا با قاضی است.

صبح امروز چهارشنبه ۳۰ آذر ماه جلسه شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه، علی القاصی رئیس کل دادگستری تهران، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرستان نواحی مختلف دادسرا‌های پایتخت و معاونان دادستان تهران در دادسرای عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه (س)، بیان کرد: امروز قوه قضاییه بیش از هر زمان دیگر با قدرت و توان بیشتر و با برنامه‌ریزی منسجم از قبل در حال حرکت است.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق تصریح کرد: قوه قضاییه به قدرت و با توان بیشتر در حال حرکت است و صرف نظر از مسائل سیاسی که افرادی امروزه در داخل و خارج کشور مطرح می‌کنند، اقدام می‌کند.

وی افزود: بنابر تاکید رئیس قوه قضاییه مسائل سیاسی و جناحی را به هیچ وجه در کار خود دخالت نخواهیم داد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه می‌خواهیم کار خود را در قوه در معرض دید نخبگان قرار دهیم، افزود: تشخیص صدور آرا با قاضی است و برخی به صورت قصد ورزی از قوه قضاییه انتقادات نابجا می‌کنند، از طرفی دیگر برخی نیز از روی دلسوزی از قوه قضاییه انتقاد‌هایی می‌کنند که قطعا از این انتقاد‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر انجام جهاد تبیین در دستگاه قضایی، گفت: باید جهاد تبیین در قوه قضاییه به درستی انجام شود تا مردم بدانند که مسئولان و کارکنان قضایی چه اقداماتی را برای آن‌ها انجام می‌دهند.

در پایان معاون اول قوه قضاییه در خصوص مباحث طرح شده سرپرستان دادسرای عمومی و انقلاب تهران موارد را بررسی و در خصوص برخی از این موضوعات دستوراتی را صادر کرد.

برچسب ها: دادسرا ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۷ دی ۱۴۰۱
آیا این تبعیض نمی باشد موضوع یک اتهام مشابه در یک شعبه رای براءت و در شعبه دیگر محکوم مگر قانون مجازات را مشخص ننموده چرا محکومت و اجرای قانون باید به تشخیص شخصی قاضی باشد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مجریه و مقننه هم حق دارن تو پرونده های دادگستری دخالت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
کی گفته مجریه و مقننه حق دخالت تو پرونده های قضایی رو ندارن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
با سلام در قانون به صراحت بیان گردیده افتراء جرم و مجازات دارد ولی قاضی دادگاه استناد نموده متهم قصد و سو ء نیت نداشته حکم برائت صادر نموده و دادگاه تجدید نظر هم بنظرم جهت حمایت همکار خود همان حکم را تایید نموده متهم وقتی در لایحه مختلف در مکان های مخلتف یک شخص را سارق عنوان می نماید چگونه دادگاه حکم برائت با این توجیه نادرست صادر می نماید بنظر میرسد حکم بیشتر نظر شخصی قاضی بستگی دارد به امید اجرای عدالت
آخرین اخبار