هواشناسی بوشهر از ورود سامانه بارشی قدرتمند از اواخر وقت فردا به استان خبر داد که بارش‌های خوبی را به‌ویژه در مناطق شمالی و مرکزی به دنبال خواهد داشت.

غاز زمستان در بوشهر با فعالیت سامانه بارشی قویمعاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر می‌گوید: از اواخر وقت پنجشنبه سامانه بارشی پرقدرتی وارد استان می‌شود که فعالیت آن در همه مناطق استان خواهد بود، اما مناطق شمالی و مرکزی از آن بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

زهرا راستگو از ادامه فعالیت این سامانه بارشی تا یکشنبه خبر داد و افزود: در این مدت بارش باران، رگبار، رعد و برق، وزش باد و تندباد‌های لحظه‌ای و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط، احتمال شکستن درختان و خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد، احتمال وقوع رعد و برق و خطر آتش سوزی در تاسیسات برق شهری و تاسیسات و مخازن نفتی و گازی، لغزندگی جاده‌ها و مواج شدن دریا و سواحل از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی است.

معاون هواشناسی بوشهر افزود: در این مدت باید از فعالیت‌های دریایی، سفر‌های غیرضروری، تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و سواحل، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی در این مدت به‌ویژه در روز‌های جمعه و شنبه خودداری شود و راهکار‌های لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شود.

او گفت: این سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده مهمان استان بوشهر است و از اواسط هفته جای خود را به سامانه دیگری خواهد داد که سامانه بعدی، کاهش محسوس دما و باد‌های شدید روی دریا و خشکی را با خود به‌همراه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.