معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه، امسال افزون بر ۱۱۵ مقاله علمی در مجلات علمی و بین‌المللی منتشر شده است.

میر محمد خانی ، تعداد اختراعات ثبت شده و تعداد طرح‌های فناورانه امسال این دانشگاه را به ترتیب ۴ و ۱۱ مورد اعلام و اظهار کرد: ۳۵ واحد و هسته فناور در سال ۱۴۰۱ در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه مستقر شدند.

وی افزود: تعداد مقالات علمی و مقالات با همکاری بین‌المللی منتشرشده دانشگاه را ۱۱۵ مقاله در سال ۲۰۲۲ اعلام و تصریح کرد: تعداد مقالات دانشگاه در پایگاه Scopus نیز در مقایسه با آذرماه سال قبل، به تعداد ۴۰۹ مقاله افزایش یافته است.

میر محمد خانی اخذ مجوز تاسیس پردیس فناوری و نوآوری سلامت استان سمنان را مهمترین اقدام معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در سال جاری دانست و گفت: راه اندازی ساختمان شماره دو مرکز رشد فناوری سلامت، تشکیل و فعالیت کارگروه مشترک پژوهش و فناوری با دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، تدوین شیوه‌نامه‌ها و آئین نامه‌های اجرایی، حمایت از تولید کالاهای سلامت محور و تجاری سازی آنها و مشارکت در رویدادهای فناورانه استانی و کشوری از دیگر اقدامات انجام شده مهم این این دانشگاه در حوزه پژوهش و تحقیق است.

وی تصریح کرد: با توجه به آخرین ارزشیابی انجام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی استان، موفق به اخذ رتبه ۱۱ در بین دانشگاه‌های تیپ دو علوم پزشکی کشور در سال ۱۴۰۱ شده است که این رتبه نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.