مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: ذخایر آبی در سه سد استان در سال آبی کنونی بین چهار تا ۱۴ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

طاهریان با اشاره به خشکسالی چندساله در این استان، افزود: ۹۱.۶۹ درصد از وسعت استان سمنان در سال گذشته تحت تاثیر خشکسالی بود که این میزان در سال جاری در سه ماهه نخست سال زراعی، ۹۹.۶۷ تحت تاثیر قرار گرفت.

وی ابراز داشت که متوسط بارندگی استان سمنان در سال زراعی جاری از ابتدای مهر تا ۲۸ آذر ۱۴۰۱ بالغ بر ۶.۲ میلیمتر است که نسبت به بلند مدت با رقم ۲۳.۶ بالغ بر ۷۳.۶ درصد کاهش یافت.

طاهریان ادامه داد: ۵.۶ درصد تامین آب   در استان سمنان صورت گرفت که کمترین میزان تامین آب در کشور در سال آبی به استان سمنان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین دمای استان سمنان از ابتدای سال جاری ۱۵.۶ درجه بود، افزود: این میزان که نسبت به بلندمدت در همین بازه، ۱.۸ گرمتر شد و شهرستان آرادان با ۳.۱ بیشترین و مهدیشهر با نیم درجه کمترین افزایش دما را داشتند.

وی تاکید کرد: ۵۴ مخاطره در کشور ثبت شده که از این‌ تعداد استان سمنان با ۴۰‌ مخاطره درگیر است و باید تدبیر و برنامه‌ ریزی صورت‌ گیرد.

برچسب ها: تامین آب ، ذخایر آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.