امام جمعه شیراز گفت: متاسفانه مشکلاتی در کارخانه قدیمی پتروشیمی شیراز پیدا شده که رنج‌آور است، اینجا مدیر قوی و دلسوز می‌خواهد و امیدوار هستیم که با همت عالی تمام مجموعه‌ها و همکاری، این مسائل سامان پیدا کند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مباحث مطرح شده درباره معارف انقلاب اسلامی و توحید در حاکمیت، گفت: توحید در حاکمیت یعنی همانگونه که خدا خالق جهان طبیعت و قانونگذار جامعه بشری است در مقام مدیریت جامعه بشری هم بایستی خداوند مدیریت کند و این بحث در فلسفه سیاسی تحت عنوان مشروعیت مطرح است.

او با بیان اینکه قوی‌ترین نظریه درباره مشروعیت، مشروعیت الهی است، گفت: یعنی بگوییم حکومت حق خداوند است و خداوند حکومت را به یک نفر از اولاد آدم داده است، پشتیبان این نظریه آیات قران کریم است و در بین ما شیعیان روز عید غدیر اهمیت ویژه دارد چرا که خداوند در آن روز به پیامبر (ص) دستور داد حضرت علی (ع) و یازده فرزند معصومش را به عنوان امام، خلیفه الهی، جانشین پیامبر و حاکم بر جامعه بشری معرفی کند.

امام جمعه شیراز با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: این بانوی با عظمت شهید شده است تا این اصل که حاکمیت حق خداوند است، فراموش نشود و خدای متعال به هرکس بخواهد واگذار می‌کند. در قرآن کریم آیات متعددی است که بیان‌کننده توحید در حاکمیت است.

دژکام با بیان اینکه عبارت " إِنِ الْحُکْمُ إِلَّا لِلَّهِ" چندین بار در سوره‌های مختلف قرآن کریم مطرح شده است، عنوان کرد: امروز عده‌ای با عنوان اومانیزم (انسان محوری) می‌گویند کاری با خدا نداریم! این عالم در ید قدرت خداست و کسی که نافرمانی کند خودش را ضایع می‌کند. خدا دستور داده غیر از خدا کسی را نپرستید، دین محکم این است.

او با تاکید بر اینکه بر خداوند توکل و با خدا معامله کنید، گفت: این از ویژگی دین اسلام است، اسلام انسان را بالا کشیده است. این ویژگی توحید در حاکمیت است که از ریز درشت مسائل حکومت و اجتماعی تا بزرگترین مسائل عالم طبیعت همه به دست خدای متعال است، هر طور او بخواهد می‌شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه توحید در حاکمیت این اثر را دارد که دل انسان را محکم می‌کند، افزود: اگر عالم اسلام لطمه خورده و دیگران در جولان می‌دهند برای این است که از بحث توحید در حاکمیت فاصله گرفته‌ایم، اگر امروز باد به پرچم اسلام و مسلمین می‌وزد برای این است که مسلمانان یکبار دیگر متوجه توحید در حاکمیت شده‌اند و منتظر خلیفه الهی هستند.

او تصریح کرد: امروز شما ملت سرافراز ایران این مردانگی را به میدان می‌آورید و می‌گویید پای کار دین هستیم، تا آخر این مسیر برای حمایت از دین و اسلام و رفع مظلومیت از فرزندان حضرت زهرا (س) ایستاده‌ایم.

امام جمعه شیراز در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به ایام فاطمیه اظهارداشت: ایام شهادت آن حضرت فرصتی است که ما مکتب فاطمی را در سبک زندگی اسلامی مرور کنیم و بهتر یاد بگیریم و نهایتا در زندگی خود پیاده کنیم. مسئله خانواده از این جهت اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه در تمدن اروپایی به مسئله خانواده بی‌اعتنایی و بی‌احترامی شده و، چون به ظاهر قدرتمند هستند سعی می‌کنند بیماری خود را به ما سرایت دهند و تلاش سنگینی می‌کنند و این روز‌ها بیشتر جلوه‌هایش دیده می‌شود.

او با انتقاد از تزلزل خانواده در غرب و رواج همجنس‌گرایی عنوان کرد: این بیماری‌ها و مشکلات را به اسم آزادی منتشر می‌کنند. اسم مقدس است، اما مفهوم زشت است باید این تلاش را داشته باشیم که به مبنای تحکیم خانواده در جامعه خودمان بپردازیم. در استان فارس درباره خانواده طرح خانواده متعالی برای پیشبرد ارزش‌های دینی مطرح و تلاش‌هایی انجام شده که باید این مطالب برای مردم بیان شود تا سبک زندگی فاطمی رواج پیدا کند نباید در این زمینه کم کاری کرد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: طرح خانواده اسلامی و متعالی ذیل نقشه مهندسی فرهنگی استان باید مورد توجه قرار بگیرد تا در کلان مسائل فرهنگی بتوانیم سبک زندگی اسلامی را رواج دهیم.

او با اشاره به اینکه روز پنجشنبه این هفته روز صنعت پتروشیمی است، گفت: صنعت پتروشیمی را باید به صورت ویژه درباره فارس و شیراز دنبال کنیم، چون هم پتروشیمی استان فارس و شیراز مادر پتروشیمی‌های کشور بوده و هم در آموزش علوم مربوط به نفت از گذشته تاکنون دارای سابقه بوده‌ایم.

امام جمعه شیراز با طرح این سوال که مدیران اصلی پتروشیمی کشور تدبیرشان برای استان فارس چه بوده و چی هست، افزود: هشت پتروشیمی بعد از پتروشیمی شیراز باید در استان فارس راه‌اندازی می‌شده که هیچ کدام انجام نشده است در حالی که فارس از نظر منابع گاز بعد از حوزه پارس جنوبی دومین منبع انرژی کشور است و پیش‌بینی ساخت این تعداد پتروشیمی در فارس برای این بوده است.

دژکام با بیان اینکه در مسائل توسعه علمی و فناوری استان فارس کم لطفی شده و باید جبران شود عنوان کرد:بزرگوارانی که در مجلس هستند در برنامه هفتم توسعه چه برنامه‌ای برای این مسئله دارند؟ نمایندگان اگر همراهی کنند با صاحب‌نظران در استان به نتایج خوبی می‌رسیم.

او با انتقاد از اینکه سرمایه‌ها از تولید فرار می‌کنند و سبب تورم می‌شوند گفت: پول در جیب برخی است که در تولید سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. این پول‌ها باید جهت دهی شود به سمت تولید چراکه امسال سال تولید دانش بنیان است و پتروشیمی یکی از مراکز تولیدی دانش بنیان است.

امام جمعه شیراز با اشاره به مشکلات پتروشیمی فعلی شیراز نیز گفت: متاسفانه مشکلاتی در کارخانه قدیمی پیدا شده که رنج‌آور است، اینجا مدیر قوی و دلسوز می‌خواهد و امیدوار هستیم که با همت عالی همه مجموعه‌ها و همکاری این مسائل سامان پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.