ژاپن از بودجه بی‌سابقه‌ای برای افزایش هزینه‌های نظامی خود رونمایی کرد.

ژاپن روز جمعه از بودجه بی سابقه ۱۱۴.۴ تریلیون ینی خود (۸۶۳ میلیارد دلاری) برای سال مالی آینده از آوریل رونمایی کرد که به دلیل افزایش هزینه‌های نظامی و افزایش هزینه‌های تامین اجتماعی برای پذیرش جمعیتی که به سرعت پیر می‌شوند، افزایش یافته است. 

به گزارش رویترز، این بودجه - که روز جمعه توسط کابینه نخست وزیر فومیو کیشیدا تأیید شد - دارای هزینه‌های نظامی و رفاهی بی سابقه‌ای است، زیرا این کشور با چالش‌های امنیتی غیرقابل پیش بینی منطقه‌ای از سوی چین و کره شمالی مواجه شده است.

طرح بحث‌برانگیز کیشیدا برای دو برابر کردن هزینه‌های دفاعی ژاپن به ۲ درصد تولید ناخالص داخلی تا سال ۲۰۲۷ منجر به افزایش بی‌سابقه ۶.۸ تریلیون ینی در این هزینه شد و به بدهی عمومی این کشور که در حال حاضر بیش از ۲.۵ برابر اندازه اقتصاد این کشور است، اضافه کرد.

برای تامین هزینه‌های تاسیسات نظامی، کشتی‌های جنگی و سایر کشتی ها، دولت تصمیم گرفت در سال مالی ۲۰۲۳ کمی بیش از ۴۳۴ میلیارد ین اوراق قرضه ساخت و ساز منتشر کند، که معمولا برای تامین مالی هزینه‌های زیرساختی استفاده می‌شود نه تجهیزات نظامی.

نیاز به هزینه‌های نظامی بیشتر در زمان تشدید چالش‌های اقتصادی به دلیل جنگ اوکراین، افزایش تورم و افزایش نرخ‌ها در سرتاسر جهان، اقتصاد جهانی را به آستانه رکود می‌رساند.

برای سال مالی ۲۰۲۳، هزینه‌های دفاعی ژاپن به ۶.۸ تریلیون ین افزایش می‌یابد که ۱.۴ تریلیون ین نسبت به سال جاری افزایش می‌یابد. دولت ژاپن همچنین ۳.۴ تریلیون ین را برای کمک به تامین مالی برنامه پنج ساله تقویت دفاعی خود کنار گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۸:۵۷ ۰۳ دی ۱۴۰۱
بودجه نظامی ژاپن تقسیم کنی به هر ایرانی حدود 360 ملیون پول میرسه
آخرین اخبار