وزارت خارجه کره شمالی ادعای ژاپن در خصوص ارسال سلاح از این کشور به روسیه را رد کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز جمعه گزارش داد که وزارت خارجه کره شمالی گزارش رسانه‌ها مبنی بر ارسال مهمات به روسیه را تکذیب کرده، آن را "بی اساس" خواند و آمریکا را به دلیل ارائه سلاح‌های مرگبار به اوکراین محکوم کرد.

به گزارش رویترز، روزنامه توکیو شیمبون ژاپن پیشتر گزارش داده بود که کره شمالی ماه گذشته مهمات از جمله گلوله‌های توپخانه را از طریق قطار و از طریق مرز خود به روسیه ارسال کرده است و انتظار می‌رود محموله‌های بیشتری در هفته‌های آینده ارسال شود.

سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، گفت: «گزارش نادرست رسانه‌های ژاپنی مبنی بر ارائه مهمات کره شمالی به روسیه، پوچ‌ است و ارزش هیچ گونه اظهارنظر یا تفسیری را ندارد».

کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرده بود که کره شمالی تحویل اولیه تسلیحات به یک شرکت نظامی خصوصی روسی، گروه واگنر، را برای کمک به تقویت نیرو‌های روسیه در اوکراین تکمیل کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی هیچ اشاره‌ای به واگنر نشده است.

به گفته کاخ سفید، واگنر راکت‌ها و موشک‌های پیاده نظام را از کره شمالی تحویل گرفته است، اگرچه یوگنی پریگوژین، مالک واگنر، این ادعا را "شایعات و حدس و گمان" خواند و رد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: «کره شمالی در موضع اصولی خود در مورد موضوع «معامله تسلیحاتی» بین کره شمالی و روسیه که هرگز اتفاق نیفتاده است، بدون تغییر باقی می‌ماند و این آمریکاست که «خونریزی و ویرانی را برای اوکراین به ارمغان می‌آورد و انواع سلاح‌های کشنده را در اختیار آن قرار می‌دهد.»

وزارت خارجه کره جنوبی معاملات تسلیحاتی گزارش شده کره شمالی با گروه واگنر را محکوم کرد و تاکید کرد که پیونگ یانگ از هرگونه معامله تسلیحاتی بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل منع شده است. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت ما در این مورد با طرف آمریکایی در ارتباط بوده و از تلاش آمریکا برای طرح این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌کند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار