مهمترین پروژه راه روستایی بخش مرکزی شهرستان سرباز در حال اجرا است

شهرستان سرباز از جمله شهرستان‌های جدید التاسیس سیستان و بلوچستان است که بیشترین جمعیت آن در روستا‌ها متمرکز است.

شهرستان سرباز در جنوب شرقی سیستان و بلوچستان از جمله شهرستان‌های جدید التاسیس است که ۹۵ درصد جمعیت آن در روستا‌ها متمرکز است با وجود کوهستانی بودن اکثر مناطق این شهرستان رفت و آمد به سختی در سنگلاخ‌ها صورت می‌گیرد.

ماریه امیریان بخشدار مرکزی شهرستان سرباز گفت:یکی از دغدغه‌ها و مطالباتی که مردم از ما دارند تسریع در روند بازگشایی راه‌های روستایی در بخش مرکزی شهرستان سرباز است.

وی افزود: با توجه به تخصیص اعتبارات سالیانه در حوزه راه‌های روستایی و با وجود اینکه کل بخش مرکزی منطقه کوهستانی است جوابگوی بازگشایی همه راه‌های روستای نیست و نیازمند یک اعتباری ملی برای برون رفت از این معضل هستیم.

امیریان ادامه داد: پروژه بازگشایی، زیرسازی و روکش آسفالت راه روستایی کجدر، کوهمیتگ، پل سرباز به طول ۶ کیلومتر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال انجام است که با پایان این پروژه ۱۴۰۸ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۲۹۸نفر با ۸پارچه آبادی از راه روستایی بهره‌مند خواهند شد.

بخشدار مرکزی شهرستان سرباز ادامه داد: توجه به راه‌های روستایی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات مردم را کاهش بدهد و امید به زندگی در روستا برگردد چرا که ارتباط روستائیان از طریق راه و ایجاد حمل و نقل به توسعه روستا کمک کند.

شهرستان سرباز دارای ۴ بخش مرکزی، مینان، نسکند و کیشکور با جمعیتی بالغ بر ۹۱هزار نفر در جنوب شرقی سیستان و بلوچستان واقع شده است و مهمترین ظرفیت آن می‌توان به کشاورزی اشاره کرد که به هندوستان کوچک معروف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار