سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای سامانه ستکاوا در راستای واگذاری کار‌ها به بخش خصوصی به آرامش هرچه بیشتر در بازار کالا‌های اساسی منجر خواهد شد.

محمدحسین عطایی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سامانه ستکاوا به آرامش بیشتر در بازار کالا‌های اساسی منجر می‌شود.

عطایی افزود: سامانه ستکاوا بخشی از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در راستای برون سپاری کاره‌ها به بخش خصوصی محسوب می‌شود که باید بیش از پیش مورد توجه بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: امروز به واسطه سامانه ستکاوا بخشی از کار‌هایی که قبلا از سوی دولت صورت می‌گرفت برعهده اتحادیه‌ها و و انجمن‌ها گذاشته شده و نقش دولت در این سامانه نظارتی است.

عطایی گفت: در سامانه ستکاوا نقاط قوت بسیاری نهفته است که تقریبا تمامی اتحادیه‌ها به آن اذعان دارند و باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی افزود: از روز سه شنبه ۲۷ آذرماه سال جاری تمامی فرآیند‌های فروش مرغ در استان قزوین از تولیدکننده تا مراکز عرضه فروش از طریق سامانه ستکاوا صورت می‌گیرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وزارت جهاد کشاورزی در مقام دولت برای پیشبرد اهداف توسعه برنامه‌های متعددی تدوین می‌کند که لازمه اجرا شدن آن حمایت از سوی دستگاه‌های دیگر است.

وی اضافه کرد: هنگامی که بهره‌بردار بدون توجه به الگوی کشت گام بردارد و به منابع خاکی و آبی توجه نکند، هرگز برنامه‌های توسعه کشور محقق نخواهد شد که این مهم مستلزم تبیین و تشریح است.

عطایی تصریح کرد: موضوعاتی مثل الگوی کشت، کشاورزی قراردادی، سنددار کردن اراضی کشاورزی و رفع تداخل اراضی از عمده اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی است که برای اولین و تشریح آن برنامه ریزی شده تا در آینده این مهم در روستا‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء برای کشاورزان تشریح شود.

این مسئول با بیان اینکه چشم طمع سودجویان به اراضی کشاورزی قزوین است، گفت: یکی از مشکلات بسیار مهم ما در استان قزوین مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی است که برای آن برنامه‌های جدی در دستور کار داریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات یکسال گذشته استان قزوین به رتبه نخست رفع تداخل اراضی کشور رسید و این رتبه باید حفظ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار