سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی قزوین از رسیدگی به ۲ هزار و ۴۷۱ شکایت مردمی در تماس با سامانه ۱۲۴ از ابتدای امسال در این استان خبر داد.

 جمشید خدایاری سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی قزوین از رسیدگی به ۲ هزار و ۴۷۱ شکایت مردمی در تماس با سامانه ۱۲۴ از ابتدای امسال در این استان خبر داد و گفت: با توجه به تماس‌های صورت گرفته و با اعزام بازرسان به واحد‌های صنفی یاد شده، ۸۱۴ واحد متخلف شناسایی و برای آن‌ها نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۶۵۷ تماس از مجموع گزارش‌های رسیده مربوط به خارج از دایره نظام صنفی بود که در این زمینه شکات برای پیگیری احقاق حقوقشان ارشاد و راهنمایی شدند.

خدایاری بیشترین تخلفات صورت گرفته در واحد‌های صنفی را به ترتیب اجرایی نشدن تکالیف صنفی، کم فروشی، درج نکردن قیمت، گرانفروشی و رعایت نکردن مسایل بهداشتی در واحد‌های صنفی عنوان کرد.

به گفته این مسئول، از مجموع پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی، ۷۸۰ فقره منجر به صدور احکام قضایی شده است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی استان قزوین خاطرنشان کرد: همه روزه چهار تیم بازرسی متشکل از بازرسان سازمان جهاد کشاورزی و بسیج اصناف از واحد‌های عرضه کالا‌های اساسی در سطح استان بازدید می‌کنند.

خدایاری یادآور شد: شهروندان استان قزوین می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.