مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از برگزاری دوره آموزشی تیم‌های واکنش سریع برادران در مرکز کشوری آموزش‌های تخصصی امدادونجات خبر داد.

رضا فلاح هدف اصلی از آموزش تیم‌های واکنش سریع، ساخت تیم‌های پایدار و مداوم عنوان کرد و گفت: با توجه به لزوم سازماندهی و آموزش تیم‌های واکنش سریع و ضرورت آمادگی نجاتگران برای مقابله با حوادث و سوانح گوناگون، دوره آموزشی تیم‌های واکنش سریع شعب هلال احمر استان کرمان در مرکز کشوری آموزش‌های تخصصی امدادونجات در حال برگزاری است.

به گفته او، چهار رکن فراگیر، مدرس، مطالب و متون مناسب دوره و سازه آموزشی بسیار حائز اهمیت است که وجود تمام این ارکان در آموزش تیم‌های واکنش سریع موثر است.

او با اشاره به آغاز این دوره آموزشی از ۳۰ آذرماه به مدت ۶ روز، افزود: شرکت کنندگان در این دوره سرفصل‌های جست‌وجو و نجات شهری (آوار)، جست‌وجو و نجات در حوادث حمل و نقل (جاده ای)، جست‌وجو و نجات در کوهستان، جست‌وجو و نجات در محیط‌های آبی و تخصصی پیش بیمارستانی را آموزش می‌بینند.

فلاح با اشاره به اینکه ۵۷ نفر از نجاتگران در این دوره حضور یافتند، بیان کرد: در پایان این دوره فراگیران پس از کسب نمره قبولی در آزمون‌های تئوری و عملی به عضویت تیم‌های واکنش سریع شعب تابعه در خواهند آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار