مشاور رئیس سازمان بورس در حوزه سهام عدالت گفت: ثبت نام سهام عدالت فعلاً مختص مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است و سهام عدالت این افراد در یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند.

آقای پیمان حدادی با بیان اینکه ۱۹ بانک سود سهام عدالت را پرداخت می‌کنند، گفت: ۵۰ درصد سود سهام عدالت برای سال مالی ۱۴۰۰ وصول و محاسبات انجام شد و شبکه بانکی از چهارشنبه شروع به واریز سود کرده است. برای سهام‌هایی با ارزش یک میلیون تومان سود یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان واریز می‌شود و برای سهام‌هایی با ارزش ۵۰۰ هزار تومان سود ۶۰۲ هزار تومان واریز می‌شود. همچنین افرادی که سهام ۴۹۰ هزار تومانی داشتند سود ۵۵۷ هزار تومان دریافت می‌کنند و تقریباً همین عدد در پایان اسفند ماه واریز می‌شود و کل سود ۱۴۰۰ تا پایان سال تسویه خواهد شد.

او می‌گوید: در بودجه امسال برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و فاقد سهام بودند قانونی در نظر گرفته شد و سازمان خصوصی سازی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این افراد را شناسایی کرد.

حدادی با تخمین حدود سه و نیم میلیون نفری از این جامعه آماری گفت: به هر کدام از این افراد حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده می‌شود و طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند و تا ۱۰ سال نمی‌توانند سهام خود را بفروشند، چون سهام داران کنونی که از سال ۸۵ سهام دار شده بودند نیز با صرف زمانی رو به رو شدند. فعلاً هیچ ثبت نام دیگری به جز کمیته امداد و بهزیستی وجود ندارد.

حدادی در مورد تکلیف سهام فوت شدگان نیز گفت: از ۴۹ میلیون نفر سهام دار حدود ۳ میلیون نفر را از دست داده‌ایم و وراث می‌توانند به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی مراجعه می‌کنند و کار‌های ابتدایی انتقال سهام برای آن‌ها انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۴ دی ۱۴۰۱
چرا دو ماه آینده ؟؟؟!!

به نظر من کسانی که به ناحق از سهام نا عدالت محروم شده اند مانند کارمندان شرکت ملی پست باید هرچه سریع تر از سهام عدالت برخوردار شوند ، و تمام سوادهای که قبلا نگرفته اند بعلاوه دیرکرد واریز به قیمت تورم وحشتناک کشور نه دیرکرد بانکی برایشان واریز شود

یا کلا سهام نا عدالت سهامی که علیرغم اسم مقدس عدالتی که یدک می کشد بصورت کاملا ناعادلانه توزیع شد حذف و سود و اصل سهام از کسانی که برایش واریز شده هم پس گرفته شود

اگر سهام عدالت از بیت المال تمامین شده خوب ما کارمندان حداقل بگیر پست هم سهمی از بیت المال داریم پس چرا باید ما محروم شویم ؟؟؟!!!

مستضعفان نه مانند ثروتمندان سهمیه بنزین دارند ،نه وقتی دارند بتونند از پارکها و اماکن تفریحی که بیت المال ساخته شده اند بهره ای ببرند و نه کارت بازرگانی و سهمیه واردات و صادرات دارند و نه سهمیه سالانه دلار دارند

و در ایفای نقش امنیتی هم برای کشور بسیار حائز اهمیت و مغنتم هستند

چون در زمان خطر اکثر ثروتمند خود و ثروتشان از کشور خارج می شوند و فقط در سود کشور شریکند ولی در زمان خطر و بحران نه تنها شریک نیستند بلکه سریعا مهاجرت می کنند !!!!

حال چرا مستضعفان باید کمترین بهره را از بیت المال داشته باشند اغنیا بیشتر بهره را من نمی دانم ؟؟؟!!!!
آخرین اخبار