رییس پلیس راه استان همدان گفت: بارش برف موجب مه آلودگی، خیس و لغزنده شدن مسیر‌های برون شهری این استان شده است.

سرهنگ علی فکری گفت: هم اینک در گردنه اسدآباد، محور ملایر حدفاصل زاغه - گنبد، گردنه همه کسی و آزاد راه همدان - ساوه از بامداد امروز شاهد مه گرفتگی هستیم.

او افزود: مه گرفتگی در برخی از مسیر‌ها رقیق و مقطعی و برخی نقاط شدید بوده به گونه‌ای که وسعت دید رانندگان را به کمتر از ۵۰ متر رسانده است.

رییس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به مه گرفتگی و محدودیت دید انتظار می‌رود رانندگان با سرعت مطمئنه تردد کرده و از توقف در سطح جاده در صورت بروز سانحه خودداری کنند.

سرهنگ فکری با بیان اینکه رانندگان هنگام مه گرفتگی باید چراغ‌های فلاشر را روشن و با نور پایین تردد کنند گفت: هر گونه عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد به طور حتم بروز حادثه ناگوار و جبران ناپذیر را به همراه خواهد داشت.

او افزود: طرح زمستانی پلیس راه همدان با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، مدیریت بحران، اورژانس، راهداری، هلال احمر و شهرداری از ۲۳ آذرماه آغاز شده است.

رییس پلیس راه استان همدان تصریح کرد: با وجود اینکه هم اینک برای تردد از جاده‌های این استان نیازی به بستن زنجیر چرخ نیست، اما با آغاز طرح زمستانی همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

سرهنگ فکری گفت: رانندگان پیش از حرکت باید وضعیت جوی را جویا شوند و پس از بررسی وضعیت فنی خودرو، سالم بودن چراغ ها، برف پاک کن، شیشه شور و سالم بودن لاستیک‌ها تردد کنند.

بارش برف از عصر پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و همه مناطق استان را سفید پوش کرد همچنین تداوم بارش برف و برودت هوا موجب تعطیلی مدارس در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته جاری و آموزش از راه دور شد.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار