مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از ثبت اورست به‌عنوان روستای ملی صنایع‌دستی در ساری خبر داد.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت:طی هماهنگی‌های به عمل آمده با شورا و دهیاری روستای اورست و بازدید از ۲۰ کارگاه صنایع‌دستی، این روستا قابلیت خانه خلاق صنایع‌ دستی را دارد و می‌تواند ثبت چنته‌بافی را که به فراموشی سپرده شده؛ احیا کند.

او با بیان اینکه آموزش برای بهبود و پیشرفت این رشته و بالابردن سطح اشتغال و ایجاد درآمد در این روستا می‌تواند مهم باشد، افزود: اورست از جمله روستا‌های گردشگری شهرستان ساری است که قابلیت بی‌شماری در این زمینه دارد.

برزگر گفت: معاونت صنایع‌دستی تلاش فراوانی برای احیا کارگاه‌های بافت انجام داده و برای ترویج آن از کتاب‌ها و بروشور‌ها و نمایشگاه‌ها استفاده کردند، اما همچنان در این زمینه ضعف وجود دارد و باید سیاستگذاری‌های کلان انجام شود تا رشته‌های صنایع‌دستی به ویژه رشته‌های در حال فراموشی به رونق دوباره خودش برگردد.

او افزود:هنر چنته‌بافی از هنر‌های اصیل ایرانی محسوب می‌شود که در طی سال‌ها و به مرور زمان فراموش شده است و اکنون به صورت محدودی تلاش می‌شود تا این هنر زنده بماند.

برزگر ازثبت این رشته به عنوان یکی از اقدامات مهم حفظ و احیای این رشته یاد کرد و گفت: ثبت روستای اورست به عنوان روستای ملی صنایع‌دستی ضمن حفظ این بافته بومی و هنر ملی می‌تواند روستا را به مقصد گردشگری تبدیل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.