مدیرعامل شرکت گاز فارس تعداد مشترکان خانگی استان را یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: از این میزان ۶ هزار و ۶۷۰ مشترک با قرار گرفتن در پلکان مصرفی ۱۱ و ۱۲ جزو مشترکان پر مصرف قرار دارند.

علی اکبر میدان شاهی در نشست خبری گفت: انجام فعالیت‌های تعاملی، آسیب شناسی و فرهنگسازی از جمله محور‌هایی است که در قالب پویش مصرف بهینه گاز طبیعی با رویکرد مصرف بهینه و مشارکت و تعامل شهروندان با محوریت ترغیب، آگاهی بخشی و یادگیری دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه رویکرد اصلی این پویش مبانی بر فرهنگسازی و اقدامات فرهنگی و هنری است، گفت: در همین راستا مسابقه‌ای با محوریت مصرف بهینه گاز طبیعی، ایمنی گاز، گاز و محیط زیست و گاز و مدیریت ثبت پایدار در چهار بخش عکاسی، پادکس، طراحی و نقاشی و شعر و داستان کوتاه در دو بخش دانش آموزی و سایر اقشار برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این مسابقه را ۲۲ بهمن امسال اعلام کرد و همچنین از لزوم مدیریت بهینه مصرف گاز طبیعی به ویژه ایام پیش رو سخن گفت و بیان کرد: افزایش تولید گاز طبیعی در شرایط کنونی علاوه بر پروسه‌ای زمان بر و پر هزینه مقررن به صرفه نیست و بیشتر از این نمی‌توان از ذخایر ملی استفاده کرد.

او با بیان اینکه برای ایجا ترازی در مصرف و عدم ایجاد مشکل برای شهروندان در بخش استفاده از انرژی گاز طبیعی چاره‌ای جز مدیریت مصوف نداریم، گفت: در حال حاضر ضریب رشد مصرف انرژی در ایران بسیار بالاتر از میانگین و استاندارد‌های جهانی است تا جایی که امروز میزان مصرف گاز در کشور برابر با کل مصرف گاز در چین و نیمی از اروپاست.

میدان‌شاهی با تاکید بر اینکه باید ناموازنه و عدم ترازی در بخش مصرف گاز را با فرهنگسازی مصرف متعادل مدیریت کنیم، نگاه زیست محیطی را از دیگر مؤلفه‌های مهم در مدیریت مصرف گاز اعلام کرد و گفت: در صورت مصرف بی رویه و خارج از استاندارد مشترکان پر مصرف، محدودیت برای این مشترکین اعمال خواهد شد.

او در ادامه تعداد مشترکان خانگی استان را یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک اعلام کرد و افزود: از این میزان ۶ هزار و ۶۷۰ مشترک با قرار گرفتن در پلکان مصرفی ۱۱ و ۱۲ جزو مشترکان پر مصرف قرار دارند.

این مقام مسئول گفت: ۳۱ درصد مصرف گاز روزانه فارس در بخش خانگی است و در حال حاضر اعمال محدودیت‌های گاز رسانی بر روی ۱۰ کارخانه سیمان استان انجام شده و در فاز‌های بعدی نیروگاه‌ها، فولاد، پتروشیمی‌ها و لاستیک‌سازی‌ها و کاشی سازی‌ها مشمول اعمال محدودیت خواهند شد.

او مجددا از مصرف کنندگان بخش خانگی فارس خواست میزان مصرف گاز طبیعی را با انجام روش‌های مختلف در این ایام مدیریت و کنترل کنند.

معاون آموزشی آموزش اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز همچنین از رونمایی از کتاب والدین یار طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: این کتاب که برای نخستین بار در کشور با استفاده از رمزینه‌ها و کد‌ها تالیف شده، بین والدین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

بیش از ۶ هزار مشترک در فارس جزو مشترکان پر مصرف گاز هستند

بذرافکن با تصریح بر اینکه در روند تدوین این کتاب از رویکرد‌های هنرمندانه استفاده شده و فیلم‌ها و داستان‌های تربیتی به صورت اسکن کد بر روی گوشی والدین در دسترس قرار می‌گیرد، گفت: آموزش و فرهنگسازی مهمترین محور‌های داستان‌ها و فیلم‌های این کتاب در بخش‌های مختلف است.

بذرافکن با بیان اینکه ۲۰ درصد از جمعیت استان را جامعه دانش اموزی تشکیل می‌دهند، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین تمام سازمان ها، نهادها، ادارات و بخش‌های مختلف برای کمک به آینده روشن کشور باید در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند و آموزش و پرورش نیز آمادگی خود را برای انجام کار‌های مشترک به ویژه در حوزه فرهنگسازی با مشارکت دانش آموزان اعلام می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار