رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۹ فعالیت بهره وری بهینه از ظرفیت‌های کشاورزی در دستور کار این سازمان است.

 آذرنوش عموزاده، رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام امروز در جلسه علمی - تخصصی بررسی موانع و راهکار‌های افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی استان گفت: از این ۹ برنامه می‌توان به خاک ورزی، افزایش گلخانه ها، آموزش ترویج، باغبانی و افزایش ضریب مکانیزاسیون اشاره کرد.

عموزاده اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی برنامه ریزی برای افزایش صادرات محصولات مازاد و ارائه مجوز‌های صدور محصول به کشاورزان است و بهره برداران نیز بر اساس این مجوز‌ها محصولات خود را تولید می‌کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین نکات در تولید محصولات کشاورزی، شناسایی بازار‌های فروش قبل از تولید است تا علاوه بر تولید یک محصول مطابق استانداردها، شناسایی و مازاد تولید نیز کنترل می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه حوزه کشاورزی نیازمند سرمایه گذاری و صرف هزینه است، خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و راکد این بخش از جمله سامانه گرمسیری و ایستگاه‌های پمپاژ آب شد.

عموزاده ادامه داد: حمایت از کشاورزان باعث افزایش تولید، ثبات قیمت، افزایش بهره وری و صادرات بیشتر شده و بدین منظور وجود بازار فروش، سردخانه، خرید و اعلام نرخ تضمینی محصولات استراتژیک و اعتبارات نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.