چند مقام اوکراینی در واکنش به اعلام آمادگی روسیه برای مذاکره، از رئیس‌جمهور این کشور خواستند به واقعیت بازگردد.

چند مقام اوکراینی در واکنش به سخنان اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، که گفته بود برای مذاکره آماده است، با اشاره حملات اخیر موشکی روسیه به اوکراین، گفتند که «پوتین باید به واقعیت بازگردد».

به گزارش اسکای نیوز، این مقام‌های اوکراینی با ادعای اینکه نیرو‌های روسیه روز‌های منتهی به شب سال نوی میلادی را مشغول بمباران بیش از ۲۵ شهر از اوکراین و مهم‌تر از همه بخش هسته‌ای زاپروژیا، بودند، به سخنان پوتین واکنش داده و آن را رد کردند.

آن‌ها مدعی هستند حداقل ۱۰ حمله موشکی به «کوپیانسک» در منطقه خارکیف شده و مسکو روز پیش از آن گفته که حداقل ۶۰ نیروی اوکراینی در حملاتش کشته شدند.

«میخایلو پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، در پیامی توییتری به سخنان پوتین واکنش داد و نوشت: «پوتین باید به واقعیت بازگردد، روسیه به تنهایی به اوکراین حمله کرده و مشغول کشتن شهروندان ماست، پای هیچ انگیزه، کشور یا مسئله ژئوپولیتیک در میان نیست. روسیه مذاکره نمی‌خواهد و فقط در تلاش برای سلب مسئولیت است.»

این در حالیست که بامداد امروز رسانه‌های محلی اوکراین و روسیه گزارش دادند که صدای انفجار در پایگاه هوایی شهر انگلس (Engels) روسیه در چند صد کیلومتری خط مقدم با اوکراین شنیده شد. این پایگاه هوایی، در نزدیکی شهر «ساراتوف» در حدود ۷۳۰ کیلومتری (۴۵۰ مایلی) جنوب شرقی مسکو، در روز ۵ دسامبر در حملات پهپاد‌های اوکراینی به دو پایگاه هوایی روسیه در آن روز مورد حمله قرار گرفت.

در حال حاضر ۱۰ ماه از آغاز حملات روسیه به اوکراین می‌گذرد و با حملاتی که به تازگی به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا شد و هیچ طرفی مسئولیت آن را به عهده نگرفت و همچنین انجام نگرفتن هیچ مذاکره صلحی در چند ماه اخیر، بعید به نظر می‌رسد که این حملات پایان یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۲:۰۳ ۰۶ دی ۱۴۰۱
نوکر بی مزد و مواجب امریکا تو باید هم به اربابت پوتین دهن کجی کنی. بزودی مجلس سنای امریکا قصد داره جلوی پای قدرتمند پوتین ذبحت کنه.
آخرین اخبار