جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر با حضور هنرمندان ۱۰ استان کشور، از هفتم دی ماه کار خود را در کرمانشاه آغاز می‌کند.

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به تعطیلی بسیاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری در دوران کرونا گفت : خوشبختانه با مدیریت مطلوب کرونا در حال حاضر فعالیت‌های هنری هم مانند بسیاری فعالیت‌های دیگر دارد به روال معمول برمی‌گردد.

وی افزود: یکی از فعالیت‌هایی هنری که در دوران کرونا با چالش‌های بسیار مواجه شد، تئاتر بود که خوشبختانه این هنر هم در حال از سرگیری فعالیت‌های خود است.

صفدری از جشنواره تئاتر فجر به عنوان یکی از رویداد‌های مهم هنری کشور یاد کرد و افزود: در سال‌های گذشته برگزیدگان جشنواره‌های استانی راهی جشنواره منطقه‌ای شده و از آنجا راهی جشنواره تئاتر فجر می‌شدند، اما حدود هشت سالی است که جشنواره‌های منطقه‌ای حذف شده و گروه‌های برگزیده استانی فیلم اجرا‌های خود را ارسال کرده و داوران از میان آن‌ها برگزیدگان راه یافته به جشنواره تئاتر فجر را انتخاب می‌کردند.

وی افزود: امسال وزارت ارشاد تصمیم به برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای گرفته، چرا که معتقدیم هنر تئاتر باید بصورت زنده و روی صحنه دیده شود و نمی‌شود با دیدن فیلم در خصوص کیفیت کار نظر داد.

صفدری گفت: در همین راستا امسال چهار استان میزبان هنرمندان تئاتر در چهار منطقه کشور هستند که کرمانشاه به عنوان یکی از این چهار استان، میزبان گروه‌های تئاتر ۱۰ استان شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور خواهد بود.

وی در تشریح جزییات برگزاری این جشنواره، از آغاز به کار آن از هفتم دی ماه خبر داد و افزود: این جشنواره به مدت سه روز برگزار شده و اختتامیه آن هم روز ۱۰ دی ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره ۱۷ گروه از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام و کردستان در استان کرمانشاه گرد هم می‌آیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: اجرای این گروه‌ها از روز چهارشنبه (هفتم دی) آغاز شده و تا روز جمعه (۹ دی) ادامه خواهد داشت و اختتامیه آن ۱۰ دی ماه با حضور چهره‌های هنری و مسئولان و اصحاب رسانه در محل تالار انتظار برگزار می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.