جوکار گفت: در طول این سال‌ها در هر فرصتی مسئله آب را فریاد زدم و آزمون ولایتمداری دولت منوط به حل مشکل آب استان یزد است.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیک به ۴۰۰ روز از سفر رئیس جمهور به یزد می‌گذرد و با سفر رئیس جمهور امیدوار به تحولات جدی در یزد هستیم، اما همچنان خشکسالی، کمبود آب قصه پر غصه یزد برای ادامه حیات است، هر چند زحمات زیادی برای تخصیص درآمد‌های دو معدن برای انتقال آب کشیده شده است، اما یزد تشنه است و نیاز به آب دارد.

او افزود: ۱۵ سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر دی ماه به یزد فرمودند مهمترین مسئله استان یزد آب است، در طول این سال‌ها در هر فرصتی مسئله آب را فریاد زدم، اما این بار درمجلس انقلابی و در حضور دولت انقلابی اعلام می‌کنم آزمون ولایت مداری دولت از شخص رئیس جمهور، معاونین، وزرا و تا بدنه دولت در استان منوط به حل مسئله آب است چرا که اطاعت از فرمان رهبری و توجه به فرمایشات ایشان از شاخص‌های ولایت مداری و کلام، ولی حجت محض برای مسئولین جمهوری اسلامی است.

جوکار اظهار داشت: در آستانه سالگرد ۹ دی هستیم حماسه ۹ دی و حماسه انقلابی آحاد ملت ولایت مدار ایران اسلامی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی برگ زرین دیگری در تاریخ ملت بزرگ ایران به شمار می‌آید.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این حماسه نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که برای حفظ اصول با آرمان‌های انقلاب اسلامی پایداری کردند و این روز بزرگ را به عنوان روز بصیرت در تاریخ ماندگار ساختند.

جوکار گفت: روز ۹ دی مردم ولایت مدار نشان دادند دشمنان خود را به خوبی می‌شناسند و هرگز فریب نیرنگ آن‌ها را نمی‌خورند و با بصیرت تام هرگز راه خود را گم نمی‌کنند و پیوسته مسیر خویش را هماهنگ با راه روشن ولایت می‌دادند.
به گفته او ۹ دی همان اندازه یادآور همراهی و پشتوانه ملت شریف ایران از نظام اسلامی است به همان اندازه بر مسئولیت و تعهدات تمام مسئولین در سطوح مختلف افزوده است.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما امروز در جنگ اقتصادی هستیم افزود: در این جنگ برای مقابله با دشمنان ساز و کار خود را می‌طلبد باید قرارگاهی عمل کنیم و مراکز تصمیم گیر اقتصادی با تغییر ساختار اقتصادی باید متناسب با شرایط عمل کند.
جوکار ادامه داد: در جنگ اقتصادی هستیم، اما در راهبرد و تاکتیک مانند شرایط عادی عمل می‌کنیم ساختار بودجه تغییر پیدا نمی‌کند، بانک‌ها بر محور قبل حرکت می‌کنند، تیم اقتصادی سیاست‌های کنشی خاصی ندارد با این وضعیت نمی‌توان انتظار معجزه داشت.

او معیشت مردم بزرگترین مسئله کشور عنوان کرد و گفت: تغییر ساختار اقتصادی کشور، کنترل بازار غیر رسمی ارز، کنترل سوداگران، دلالان و سفته بازان و خلق پول از سوی بانک‌ها از جمله مشکلات اقتصادی در کشور است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جراحی اقتصادی در سایه تحول ساختاری بودجه و اقتصادی کشور باید رقم بخورد چرا باید اقتصاد را به دلار گره بزنیم و پول ملی را ضعیف کنیم؟ کدام دستکاه متولی در کشور قرار است پاسخگوی مردم در افزایش غیر منطقی طلا، سکه، مسکن و خودرو باشد.
جوکار افزود: عدم کنترل نقدینگی و هدایت به سمت تولید و افزایش پایه پولی همچنان تورم و گرانی را رقم می‌زند سیاست انقباضی پولی و عدم واگذاری تسهیلات از سوی بانک‌ها پاسخ نداد و تنها بنگاه‌های اقتصادی را دچار مشکل کرد.

او با بیان اینکه در زمینه دستگاه متولی فضای مجازی به خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید پاسخگو باشد گفت: در حوزه فضای مجازی چه کردند که امروز دشمنان انقلاب به راحتی در آن جولان می‌دهند و با سوء استفاده از احساسات جوانان این مرز و بوم این گونه امنیت کشور را تهدید می‌کنند و فضای مناسب برای خرابکاری و اقدامات ضد امنیتی از سوی عوامل تروریسم و جدایی طلب را فراهم می‌کند.

جوکار مطرح کرد: چرا تکالیف قانونی این دستگاه‌ها برای استقلال کشور، کاهش وابستگی، جلوگیری از دست اندازی بیگانگان در فضای مجازی، تامین نیاز‌های عمومی مردم و ایجاد زیست بوم متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی اجرایی نشده و این فضا‌ها اینگونه رها شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار