تاثیرات مخرب برگزیت بر اقتصاد انگلیس

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاثیرات مخربی بر اقتصاد این کشور و معیشت مردم داشته است.

با خروج شمار زیادی از شرکت‌های تامین کننده کالا در انگلیس به دنبال برگزیت، حالا انگلیس به خوبی اثرات ناشی از خروج از اتحادیه اروپا را در میانه تورم سرسام آور احساس می‌کند. 

به نقل از پرس تی وی،  همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا چهره انگلیس را برای همیشه تغییر داد.۵۲ درصد در انگلیس در سال ۲۰۱۶ رای به خروج این کشور از اتحادیه اروپا دادند. این حاصل سال‌ها مذاکرات و تغییرات قانونی بود.

در زمان بوریس جانسون انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد. او وعده رفاه را برای مردم انگلیس داد. ۶ سال از آن زمان تاکنون و پس از حضور ۶ نخست وزیر در قدرت تورم انگلیس را در برگرفته است و اقتصاد این کشور در شرایط بدی به سر می‌برد. کشور همچنین شاهد اعتصاب‌های مکرر است.

شرکت‌های کوچک و بزرگ در انگلیس اثرات خروج از اتحادیه اروپا را احساس می‌کنند. آن‌ها همچنین با کمبود نیروی کاری روبرو شده اند. در ماه اکتبر گزارش نهاد صنایع انگلیس اعلام کرد دو سوم شرکت‌های انگلیسی در سال گذشته با کمبود نیروی کاری روبرو شده اند. از زمانی که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد اتباع کشور‌های عضو اتحادیه اروپا اجازه کار در انگلیس را به طور آزادانه نداشته اند. از طرف دیگر تلاش شده است که یک ساز و کار جدید برای به کار گیری کارگران در نظر گرفته شود.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بخش تجاری این کشور را هم تحت تاثیر خود قرار داده است. وضعیت انگلیس در بین کشور‌های عضو گروه هفت بسیار بد شده است.

یک کارشناس اقتصادی در این رابطه می گوید: شما می‌توانید وضعیت انگلیس را با وضعیت اروپا مقایسه کنید. ما نه تنها شوک ناشی از بحران اوکراین را احساس می‌کنیم بلکه با نگاهی به آمار مشاهده می‌کنیم که وضعیت انگلیس به مراتب بدتر است. آمار‌ها نشان می‌دهد اقتصاد انگلیس ۴ درصد کوچک‌تر شده است.

 پیش بینی‌ها نشان می‌دهد میزان تولید ناخالص ملی انگلیس هم کاهش یافته است. براساس پیش بینی‌ها اقتصاد انگلیس رشدی در سال ۲۰۲۳ نخواهد داشت. به نظر می‌رسد اقتصاد آن رشدی همانند کشور‌های کانادا و ژاپن و چین نداشته باشد. حتی برخی کشور‌ها و از جمله اندونزی از انگلیس جلوتر هستند. تنها کشوری که بعد از انگلیس قرار دارد روسیه است. این در حالیست که روسیه تحت تحریم‌های شدید غرب قرار دارد.

برچسب ها: انگلیس ، برگزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار