استاندار اصفهان:

اصفهان به الگوی موفق صادرات به روسیه تبدیل شود

سیدرضا مرتضوی گفت: باید اصفهان را به عنوان الگویی موفق در کشور در زمینه صادرات به روسیه تبدیل کنیم.

او در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: فرصتی فوق‌العاده پیش روی بازار صادراتی ایران به سوی روسیه باز شده، اما بستگی به همت ما دارد که چگونه از امکانات و توانمندی‌های کشور استفاده کنیم.

استاندار ادامه داد: بایستی بتوانیم سهم قابل توجهی از درخواست و نیاز کشور روسیه را پاسخ دهیم و توسعه صادرات به عنوان یک الگوی جدی دنبال شود.

مرتضوی اضافه کرد: مدت‌ها قبل با سفر هیئت روسیه به اصفهان مذاکرات ما آغاز و گام بعدی در سفر هیئت تجاری_سیاسی اصفهان به دو استان مسکو و سن پترزبورگ برای توسعه مبادلات برداشته شد.

مرتضوی گفت: بهار سال آینده میزبان بازرگانان مسکو و سن پترزبورگ خواهیم بود تا ارتباط میان اصفهان و روسیه قوام یابد.

به گفته او در جلسه هفته گذشته مدیران و مسئولان سازمان توسعه تجارت در حوزه توسعه بازار در روسیه مقرر شد تعدادی از محصولات کلیدی مورد نیاز روسیه معرفی تا برای تأمین و صادرات آن‌ها میز تخصصی در اصفهان تشکیل شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه لازم است متناظر با این هدف برنامه ریزی کنیم و شرکت‌های مرتبط را بیابیم ادامه داد: تا پایان اردیبهشت سال آینده مبادلاتی میان اصفهان و برخی شرکت‌های روسیه آغاز می‌شود تا در نهایت در سفر بازرگانان سن پترزبورگ و مسکو به اصفهان قرارداد‌هایی را امضا کنیم.

مرتضوی تاکید کرد: ضروری است اتاق بازرگانی اصفهان به صورت ویژه بر ظرفیت‌های استان در مبحث صادرات به روسیه فعالیت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار