قایق حامل پناهجویان روهینگیا که چندین هفته را بدون آب و غذا در دریا گذرانده بودند، در سواحل اندونزی به ساحل رسید.

یک قایق چوبی قدیمی حامل پناهجویان روهینگیا در سواحل استان آچه اندونزی به ساحل رسید.

به گزارش راشاتودی، روهینگیا یکی از مظلوم‌ترین اقلیت‌های قومی در جهان است. پناهجویان چندین هفته را بدون آب و غذا در دریا گذرانده بودند و از کم آبی شدید رنج می‌برند.

برخی از این پناهجویان از ناامیدی به عرشه پریدند و قبل از رسیدن به زمین غرق شدند. هنگامی که این قایق در نزدیکی یک روستای اندونزی فرود آمد، بسیاری از سرنشینان آن به دلیل خستگی حتی نتوانستند به سمت پناهگاه بروند.

سرویس مهاجرت اندونزی اکنون در حال بررسی است که آن‌ها از کجا آمده‌اند. محتمل‌ترین مکان اردوگاه بزرگ پناهندگان در بنگلادش است که ده‌ها هزار مسلمان روهینگیا در آن زندگی می‌کنند. بیشتر آن‌ها در سال ۲۰۱۷ پس از فرار از میانمار به آنجا رسیدند، جایی که روهینگیا در یک اقدام نسل‌کُشی مورد تجاوز قرار گرفته و زنده زنده سوزانده شدند.

این در حالی است که مردادماه گذشته «هاردیپ سینگ پوری» وزیر مسکن و شهرسازی هند با اشاره به تغییر موضع دولت در قبال اعضای اقلیت مسلمان روهینگیا گفت به آوارگان روهینگیا از میانمار در پایتخت هند آپارتمان اختصاص داده خواهد شد و پلیس از آن‌ها حفاظت خواهد کرد.

این وزیر هندی در توئیتی با شرح مقررات جدید برای پناهجویان روهینگیا در دهلی نو گفته بود: «هند همیشه از کسانی که به دنبال پناهندگی بوده‌اند، استقبال کرده است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۸ دی ۱۴۰۱
میانمار باید جواب بده اتباعش چرا فرار کردن
آخرین اخبار