در ۹ ماهه امسال ۷۴۰ کیلوگرم انواع تولیدات و محصولات نمدی در گروه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از استان چهارمحال و بختیاری به خارج کشور صادر شد.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۹ ماهه امسال ۷۴۰ کیلوگرم انواع تولیدات و محصولات نمدی در گروه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از این استان به خارج کشور صادر شد.

اسماعیل رمضانی تاکید کرد: ارزش این میزان صادرات تولیدات و محصولات نمدی در گروه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور هشت هزار و ۸۸۰ دلار است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: پارسال نیز یک‌هزار و ۱۶۰ کیلوگرم انواع نمد تولیدی استان به ارزش ۱۲ هزار و ۹۸۰ دلار به خارج از کشور صادر شد.

رمضانی به ثبت شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی نمد" در مردادماه ۱۳۹۷ اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۰۰ هنرمند در هنرصنعت نمد چهارمحال و بختیاری به‌صورت سنتی و نوین به تولید محصولات نمدی مشغول هستند.

وی تلاش برای جهانی شدن نمد چهارمحال و بختیاری و تبدیل شهرکرد به‌عنوان "شهر جهانی نمد" را از مهمترین برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری استان دانست و یادآور شد: در همین راستا دبیرخانه "شهرکرد شهر ملی نمد" با هدف فعال کردن کارگاه‌های تخصصی، برگزاری نشست‌های علمی، برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری، کاهش کاغذبازی اداری، مردمی شدن هنرصنعت‌ها، کاربردی شدن صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی راه‌اندازی و فعال شده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار