نرخ باسوادی خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری

۹۸ درصد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال خراسان جنوبی باسوادند که این نرخ، یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی گفت: درصد با سوادی خراسان جنوبی قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تقریبا ۴۲ درصد بوده که اکنون با افزایش دوبرابری، ۹۸ درصد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ خراسان جنوبی باسوادند.

موسوی نژاد با بیان اینکه خراسان جنوبی، برای چهارمین سال متوالی حائز رتبه عالی و شایسته تقدیر سوادآموزی در بین استان‌ها شده است افزود: سوادآموزی خراسان جنوبی در ارائه خدمات سوادآموزی به مدد جویان زندان‌ها نیز حائز رتبه نخست کشور شده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ نیز ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از افراد کم سواد و بدون سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار دارند که تمامی خدمات آموزشی، لوازم التحریر و کتب درسی به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در طرح کمیساریای عالی پناهندگان هم ۱۰۰ درصد حجم ابلاغی در کلاس‌های سوادآموزی مشغول به تحصیل در فرصت دوم آموزش هستند.


موسوی نژاد گفت: بر اساس سامانه سوادآموزی و بانک اطلاعاتی موجود، هزار و ۹۵۸ بی سواد در خراسان جنوبی وجود دارد که تعداد کثیری از آنان دارای معلولیت‌های جسمی – ذهنی و آموزش ناپذیر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.