به دنبال افزایش درگیری‌های مرزی میان صربستان و کوزوو، دولت کوزوو تصمیم گرفت بزرگترین گذرگاه مرزی خود با صربستان را مسدود کند.

تنش‌ها میان بلگراد و پریشتینا پس از آن بالا گرفت که برخی نمایندگان صرب‌ها در شمال کوزوو از نهاد‌های دولتی از جمله پلیس و قوه قضاییه به دلیل درخواست برای تعویض پلاک خودرو‌های صادر شده در صربستان به شدت انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خلال سوکلا، وزیر کشور کوزوو روز سه شنبه گفت که صربستان به دنبال نفوذ روسیه در این کشور به دنبال بی ثبات کردن کوزوو است.

مقامات صربستان هرگونه تلاش برای ایجاد بی ثباتی در کوزوو را رد می‌کنند و می‌گویند تنها می‌خواهند از شهروندان خود محافظت کنند.

کرملین نیز امروز چهارشنبه اتهامات کوزوو را رد کرد، ولی اعلام کرد که همواره از بلگراد حمایت می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که صربستان یک کشور کاملاً مستقل است و این اشتباه است که به دنبال نفوذ روسیه در این کشور باشیم.

کوزوو که اغلب ساکنان آن آلبانیایی‌تبار هستند در سال ۲۰۰۸ میلادی استقلال خود را از صربستان اعلام کرد، اما بلگراد همچنان این منطقه را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسد و اکثریت صرب‌های ساکن در شمال کوزوو را به نافرمانی از پریشتینا تشویق می‌کند.

در همین راستا، صد‌ها تن از صرب‌های کوزوو از ۱۰ دسامبر در اعتراض به دستگیری یک پلیس سابق صربستان در شمال کوزوو، موانعی در جاده‌ها ایجاد کرده‌اند که باعث فلج شدن تردد به سوی دو گذرگاه مرزی با صربستان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار